וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפירה: נציגי האוצר אינם כשירים להצביע על הדחתי

אבי בר-אלי

22.12.2010 / 7:07



בלעדי יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה, שלף שלשום שפן מן הכובע במהלך השימוע שנערך לו במליאת הרשות, לקראת הדחתו מן התפקיד. במהלך השימוע טענה באת כוחו של שפירה, עו"ד שרון קליימן, כי שני נציגי משרד האוצר במליאה אינם רשאים להשתתף בהצבעה. זאת, משום שמונו רק באחרונה לתפקידם - ולא ייתכן כי כבר יורשו להכריע בגורלו של היו"ר.

מדובר ברכז האנרגיה באגף תקציבים אהוד אדירי, שמונה לחבר מליאה רק בשבוע שעבר, ובנציגת הציבור (מטעם שר האוצר) מיכל שלמה, שמונתה לתפקיד לפני כחודשיים.



למרות הדרישה, ביקשו שני נציגי המליאה מטעם משרד התשתיות - דורון אהרן ורו"ח אופיר בוכניק - לקיים את ההצבעה על הדחתו של שפירה מיד בתום השימוע, אף שההצבעה לא הופיעה בסדר יומה של המליאה. ואולם, נציגי האוצר ביקשו כי תוגש לעיונם חוות דעת משפטית שתבחן אם הם מנועים מהצבעה. עד אז, דרשו נציגי האוצר שלא לקיים את ההצבעה.



בתום דין ודברים בין חברי המליאה, הוחלט לא לקיים את ההצבעה על ההדחה אתמול - וזו צפויה להידחות בשבוע לפחות. לא מן הנמנע כי חוות הדעת שביקשו נציגי האוצר תדרוש כעת את מעורבותו של היועץ המשפטי לממשלה.



לאחר שימוע שנערך לו לפני חצי שנה בפני שרי התשתיות והאוצר, החליטו באוגוסט השרים על הדחתו של שפירה, בטענה לליקויים נמשכים בתפקודו. שפירה, מנגד, טען כי ההדחה אינה נובעת מטעמים ענייניים. לאחר ההחלטה נדרשה הצבעת חברי מליאת רשות החשמל לאישור ההדחה - לפני שזו תובא בפני הממשלה. לשפירה שמורה הזכות לערער על הדחתו בפני נציבות שירות המדינה, והוא עשוי אף לפנות לערכאות משפטיות.



המליאה דנה גם באישור המימון לשלב ב' של תוכנית החירום למשק החשמל בהיקף 3.5 מיליארד שקל. מדובר בהצעת ועדת שני, שלפיה עיקר המימון (60%), בסך 2 מיליארד שקל, יגיע מיתרות גבייה שצברה חברת החשמל בשנה האחרונה בעקבות הוזלת סל הדלקים שלה (עם כניסת הגז הטבעי הזול יחסית).



דירקטוריון חברת החשמל אישר את ההצעה תחת שורת התניות - שנדחו על הסף בידי כלל חברי המליאה. ואולם, נציגי משרד התשתיות במליאה דרשו במפתיע להכליל בתוכנית החירום גם את הקמת תחנת הכוח אלון תבור בידי חברת החשמל. זאת, בניגוד לעמדת האוצר ולעמדת הדרגים המקצועיים ברשות החשמל. מדובר בתחנה בהספק 375 מגה-ואט - הכרוכה בהשקעה של כ-2 מיליארד שקל, שאותה מתעקש שר התשתיות עוזי לנדאו להטיל על חברת החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully