וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז ההשקעות אישר את המענק לאינטל בסך 680 מיליון שקל

מאת אורה קורן

22.12.2010 / 7:07

בלעדי אושרה גם אופציה למתן מענק נוסף בסך 63 מיליון שקל אם אינטל תקים מרכז מו"פ בפריפריה



>> מינהלת מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת אישרה אתמול מענק לאינטל בהיקף של כ-680 מיליון שקל (כ-190 מיליון דולר). בנוסף, אישרה המינהלת כי אינטל תקבל 63 מיליון שקל נוספים, אם תקים מרכז מחקר ופיתוח (מו"פ) בפריפריה. בכך אישרה מינהלת מרכז ההשקעות את הצעת משרדי האוצר והתמ"ת שגובשו עם אינטל.



במינהלת ממשיכים לדון בסעיפים אחרים הקשורים להשקעה המתוכננת של אינטל בקרית גת, והדיונים צפויים להימשך עד סוף השבוע. אישור המענק התקבל חרף חששות של חברי המינהלה מעתירה לבג"ץ שיגישו חברות גדולות, שבקשותיהן למענק נידחו בנימוק שהמדיניות הממשלתית היא לא לעודד השקעות של חברות גדולות. ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה כי בקשת אינטל טרם אושרה וכי צפויים בנושא דיונים במהלך השבוע.

אינטל הגישה בקשה להרחבת מפעל השבבים של החברה בקרית גת בהשקעה של 2.7 מיליארד דולר. החברה ביקשה מענק בסך 400 מיליון דולר תמורת העסקת 400 עובדים. בעקבות משא ומתן עם הממשלה הוסכם על המענק לעיל תמורת תוספת של 620 עובדים, מהם 50 עובדים במרכז המו"פ בירושלים.



אינטל טרם הכריזה רשמית כי תבצע את ההרחבה בישראל, ואולם ההערכות בתעשייה הן כי היא ממתינה לאישור רשמי של הממשלה לגבי גובה המענק ותנאיו.



מקורבים למשרד האוצר ציינו, כי אם אינטל תחליט להקים מרכז מו"פ בפריפריה, סביר שיוצע לה למקם אותו בכרמיאל. שם, לדבריהם, צפויה לקום שלוחה של אוניברסיטה שהממשלה מתכננת להקים בגליל בשנים הבאות. עם זאת, ראשי רשויות בדרום מעוניינים שמרכז המו"פ יקום באיזור באר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully