וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנשים שלא סובלים משביזות יום א'

אמיר טייג

22.12.2010 / 7:07

מיהו יזם



>> החלום על התעשרות קלה ומהירה הוא חלומם של אלה הסובלים משביזות יום א'. מרבית האנשים שאתם מכירים לא ממש אוהבים את הבוקר של יום ראשון. המחשבה על שבוע העבודה הארוך שמחכה להם לא עושה להם טוב. העבודה עבורם היא בעיקר אמצעי פרנסה, כאשר החיים האמיתיים זה כל מה שקורה מעבר לשעות העבודה או בסופי השבוע.

התקווה להתעשרות מהירה, שתפטור אותם מחרדות הפרנסה ותסיר מעל ראשם את הבוס הטרדן, היא לפעמים הדלק היחיד שמניע אותם. שניים, שלושה או עשרה מיליון דולר בחשבון הבנק יאפשרו להם לזנוח את הקריירה ולהתמקד בדברים האמיתיים בחיים האלה - גידול ילדים וטיפוח עצמי. אך משהו מהותי מאוד לא מתאזן במשוואה הזאת. כדי לעשות את המכה המיוחלת, זו שתסדר אתכם לכל החיים, צריך להיות יזם. כדי להיות יזם צריך לאהוב את מה שאתה עושה.



הקו שמחבר בין כל היזמים המוצלחים היא התשוקה להצלחה. אמנם אי אפשר להיתמם: אף אחד מהיזמים לא עושה את זה לשם שמים. כל היזמים רוצים להתעשר, ולשם כך הם יסכנו את כל מה שיש להם. אך הצלחה עבורם היא לעולם לא רק כספית. העשייה עצמה, כלומר פתרון הבעיות, היא האתגר הגדול. העובדה שהם אדונים לעצמם, מנהלים את הזמן של עצמם ואחראים על פעילות רחבה ובעלת משמעות היא ההצלחה. אנשים כאלו לא קמים בבוקר עם שביזות יום א', ולכן די ברור מדוע הם לא עוצרים לאחר שהצליחו להתעשר. הכסף מספק מענה חלקי בלבד לשאיפות שלהם. לשבת על חוף ולהסתכל על השקיעה זו לא כוס התה שלהם. הם יודעים לפתור בעיות, לחזות עתיד, לגייס כסף, לנהל אנשים, לשרוד משברים. את זה הם עושים מצוין ומזה הם נהנים.



לאותם יזמים סדרתיים יש תפקיד חשוב מאוד בעולם הסטארט-אפים המקומי. יזם שכבר עשה אקזיט מוצלח הוא מקור אדיר של ידע ומשאבים. הניסיון שלו הוא יקר מפז, וכספו הוא בסיס להשקעה חדשה. יהיה זה בזבוז מצער אם משאבים יקרים אלה ישמשו לישיבה חסרת מעש בבתי קפה או לטיול אינסופי בעולם. יזמים שעשו זאת הם מנוע הבעירה הפנימי של תעשיית היזמות. הם מסוגלים לגייס סביבם את האנשים הנכונים ואת המשאבים הכספיים הנדרשים כדי להצליח פעם נוספת.



הסיכוי להצלחת יזם סדרתי גבוה שבעתיים מזה של יזם מתחיל. היזם הסדרתי הוא בעל ביטחון רב יותר. הוא לא רץ לעשות אקזיט, שכן הפנסיה שלו כבר מסודרת. הסיכוי שיזם סדרתי ימכור את החברה שהקים מוקדם מדי ולא ימצה את פוטנציאל הצמיחה שלה נמוך יותר. הסיכוי שיזם סדרתי יקים חברה גדולה ומבוססת, שתעסיק עובדים רבים ותייצר ערך לסביבתה, גבוה בהרבה. ההחלטה של יזם סדרתי להמשיך לסטארט-אפ השני, השלישי או החמישי היא החלטה שמשפיעה לטובה על אנשים רבים, ולפיכך בעלת ערך רב גם בראייה רחבה יותר של כלל התעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully