וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס: טבע לא תוכל להגן על הקופקסון

יורם גביזון

22.12.2010 / 7:57

מניית טבע ממשיכה לרדת בעקבות תחילת הסיקור של גולדמן סאקס למניית המתחרה מומנטה, שהגישה בקשה לשווק גרסה גנרית לקופקסון, התרופה המקורית הראשונה שפיתחה טבע לטרשת הנפוצה

מניית טבע ממשיכה לרדת בעקבות תחילת הסיקור של גולדמן סאקס למניית המתחרה מומנטה. מומנטה הגישה בקשה לשווק גרסה גנרית לקופקסון, התרופה המקורית הראשונה שפיתחה טבע לטרשת הנפוצה. לפי הערכות, הקופקסון אחראית ל-30% מרווחי טבע.

בגולדמן סאקס צופים שתי התפתחויות שליליות מבחינת טבע. בבנק מעריכים שבניגוד למומנטה טבע לא תקבל בעתיד הקרוב אישור לשווק גרסה משלה לתרופה לובנוקס, המיועדת למניעה של קרישת דם. מומנטה קיבלה אישור לגרסה גנרית לתרופה ביולי 2010 ועוררה בכך חשש, שלפיו תוכל להוכיח באמצעות טכנולוגיה דומה כי המולקולה שפיתחה זהה לקופקסון.

בגולדמן סאקס מעריכים שמומנטה תהיה היחידה שתקבל אישור לגרסה גנרית של לובנוקס ותצליח לשמור על דואופול בייצור ובשיווק התרופה עם סנופי אוונטיס, החברה שפיתחה את התרופה המקורית. השוק בארה"ב ללובנוקס נאמד ב-1.8 מיליארד דולר.

מנכ"ל טבע צפון אמריקה, ביל מארת', גילה בשיחת ועידה עם אנליסטים בנובמבר לרגל פרסום דו"חות טבע לרבעון השלישי, כי טבע נפגשה עם ה-FDA והצליחה להוכיח את זהות הגרסה שלה ללובנוקס. מארת' אמר שיהיה מאוכזב אם טבע לא תקבל אישור עד סוף 2010.

האנליסטים של גולדמן מעריכים שלמארת' צפויה אכזבה ומציינים שתהליך אישור הגרסה של מומנטה היה קצר משמעותית מתהליך הבחינה של בקשת טבע ואמפסטר. על בסיס הערכה לרמת הטכנולוגיה הגבוהה של מומנטה, צופים בגולדמן לטבע אכזבה גם בחזית החשובה באמת: ההגנה על הקופקסון מהאתגר הגנרי של מומנטה וסנדוז מקבוצת נוברטיס.

בתוך כך, נמשכה מגמת הקונסולידציה בשוק התרופות הברזילאי. Hypermarcas, היצרנית השנייה בגודלה של מוצרי היגיינה אישית, רכשה את Mantecorp תמורת 1.5 מיליארד דולר. המחיר מגלם מכפיל מכירות של 3.5 לחברה המתמחה בייצור ובשיווק תרופות ללא מרשם רופא.

עסקה זו באה בעקבות השקעה של 30 מיליון דולר במניות 8 Moksha על ידי החברה הגנרית האמריקאית ווטסון שבוצעה באוקטובר 2010, ורכישת 40% ממניות החברה הגנרית הברזילאית Teuto על ידי פייזר, חברת התרופות הגדולה בעולם, באוקטובר 2010. כמו כן נרכשה הבעלות המלאה ב-Medley, החברה הגנרית הגדולה בברזיל, על ידי סנופי אוונטיס תמורת 500 מיליון יורו באפריל 2009.

טבע סימנה את השוק הברזילאי כאחד משוקי היעד להתפתחותה בשווקים מתעוררים. לנוכח העובדה שעדיין לא ביצעה מהלך משמעותית בכיוון זה, ולנוכח העלייה במחירי החברות בשוק הברזילאי, נראה שכניסתה של טבע לשוק זה מתייקרת והולכת.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully