וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: יש התמתנות במחירי הדיור וגם במחירי השכירות

צבי זרחיה

22.12.2010 / 9:47

שר האוצר בישיבת ועדת הכספים: :"בחודשים האחרונים יש התמתנות של הדינמיקה בעליית המחירים"



שר האוצר יובל שטייניץ אומר כי יש צורך להגדיל את היצע הדירות וגם להוריד את מחירי הדירות במדינה." בישראל יש מצוקת דיור ויש אנשים רבים שנאלצים להתגורר בתנאים לא תנאים. העלאת מחירי הדירות מכבידה על אלה שלא מצליחים לרכוש דירה וגם על אלה שמצליחים לרכוש דירה". שטייניץ אמר את הדברים הבוקר בדיון שמקיימת ועדת הכספים על מצב הנדל"ן בהשתתפות נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר ושר השיכון אריאל אטיאס.



לדברין, "לפי נתוני האוצר והלמ"ס ובבנק ישראל אנו רואים בחודשים האחרונים התמתנות של הדינמיקה בעליית המחירים. יש התמתנות במחירי הדיור וגם במחירי השכירות. אנו רואים התחלה של שינוי מגמה ושינוי דינמיקה".



לדבריו, עליית מחירי הדיור נובעת בעיקר מהעובדה ש"שנים 2001-2009 בנו הרבה פחות יחידות דיור ממה שנדרש. המצוקה גרמה לעלית מחירים. העובדה שהתאוששנו בצורה מהירה היא לא גורם מרסן. הריבית הנמוכה במשק תרמה אף היא לעליית מחירים מסויימת בדיור".



שטייניץ הוסיף כי "כיום בונים בישראל יותר דירות חדשו מאשר בנו ב-1-3 השנים האחרונות. משווקים קרקעות לבנייה על ידי המדינה ומינהל מקרקעי ישראל פי 2 מאשר בשנים הקודמות.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "מצוקת הדיור ובועת הנדלן הם פצצת זמן מתקתקת שיכולה לגרום נזק למצב הכלכלי של מדינת ישראל".

שר השיכון אריאל אטיאס אמר כי הורדת מחירי הדיור אפשרית יחד עם הגדלת היצע קרקעות כשההיציע יעלה הביקושים יורדים. אנו חייבים פעולות תומכות של משרד האוצר לשחרר תקציבים ושל ראשי ערים שלא יטרפדו היתרי בנייה.

עוד אמר כי ראשי ערים לא העניקו היתרי בנייה לדירות קטנות לפיכך התקבלה החלטה שלפיה לא יאושרו תוכניות בועדות מחוזיות שבהן 20% לפחות הן דירות קטנות. גם בתוכניות שאושרו יחוייבו היזמים לבנות 20% מהן דירות קטנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully