וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג נגד הבנק המרכזי של אירופה: דורשת פרסום הדרך בה יוון הסתירה חובותיה

סוכנויות הידיעות

22.12.2010 / 9:53

בלומברג דורשת לאלץ את הבנק המרכזי לפרסם פרטים הנוגעים לדרך שבה יוון השתמשה בנגזרים להסתיר חובותיה



בלומברג, ספקית שירותי המידע הפיננסי וסוכנות הידיעות, הגישה תביעה נגד הבנק המרכזי של אירופה - במטרה לנסות ולאלץ אותו לפרסם פרטים הנוגעים לדרך שבה יוון השתמשה בנגזרים כדי לנסות ולהסתיר את חובותיה הגדולים - כך דיווחה בלומברג.



במסגרת התביעה ביקשה בלומברג מבית המשפט הכללי של האיחוד האירופי בלוקסמבורג להפוך החלטה לפיה הבנק המרכזי של אירופה (ecb) לא יצטרך לפרסם שני מסמכים חשובים הנוגעים לפרשה. אותם מסמכים מראים כיצד יוון השתמשה בעסקות החלף ונגזרים כדי להחביא את הגודל האמיתי של גירעונותיה.



נשיא הבנק המרכזי ז'אן קלוד טרישה מנע את פרסום המסמכים, לאחר שהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית העניקו ליוון חבילת סיוע בשווי 110 מיליארד יורו (144 מיליארד דולר). לטענת בלומברג, יש לפרסם את המסמכים כדי למנוע מממשלות נוספות להשתמש בדרכים דומות כדי להסתיר חובותיהן.



"האיחוד האירופי מסתמך על גישה של שקיפות ופתיחות בנוגע לרמות החובות והגירעונות של המדינות החברות בו", כך אמרה בלומברג בתביעה, והוסיפה: "אם יוון לא הצליחה לעבוד לפי גישה זו בעבר – על הציבור לדעת את המידע הרלוונטי". דובר של הבנק המרכזי של אירופה סירב לבקשת בלומברג לתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully