וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון נוסף להיסטולין של ביולייט: נמצאה לא יעילה במינון גבוה

ואדים סבידרסקי

22.12.2010 / 10:33

תרופה נועדה לבקרה על משקל גוף אך נמצאה בעבר כלא יעילה בטיפול בהשמנת יתר



, חברת האחזקות הפועלת בתחום הביומד, מדווחת הבוקר על כישלון נוסף בפיתוח היסטלין - תרופה לבקרת משקל הגוף, המפותחת על ידי החברה הבת הפרטית אוביקיור (91%). מניתוח ראשוני עולה כי התרופה אינה עומדת בדרישות יעילות מובהקות במינון גבוה, ובשילוב עם התרופה האנטי פסיכוטית זייפרקסה. עם זאת, הניסוי שנערך ברומניה עמד בדרישות הבטיחות הן ברמת מינון נמוך והן בגבוה.



יעילות היסטלין עומדת בספק לא בפעם הראשונה, כאשר באוגוסט 2007 הודיעה ביולייט על תוצאות מאכזבות בניסוי הקליני בהיסטלין - הקבוצה שטופלה בתרופה הניבה תוצאות זהות לקבוצת הביקורת (פלסבו). מניית החברה צנחה באותו יום בכ-35%. חודש לאחר מכן הודיעה החברה על ממצאים חדשים אשר הזניקו את המניה בחזרה בכ-38%. כיום, החברה אינה מפתחת אינדיקציה של היסטלין לטיפול בהשמנת יתר.



בנוסף, באוגוסט 2010, מתוצאות אשר נתקבלו מחברי המכון הלאומי לבריאות האמריקאי (nih) נבעה כי אין קורלציה משמעותית בין מינון התרופה לבין הרגלי אכילה וצריכת קלוריות לעומת קבוצת הביקורת.



ביולי 2010 קיבלה אוביקיור את אישור רגולטורי לביצוע ניסוי ההמשך לבחינת שילוב היסטלין עם זייפרקסה (אולנזיפין) ברומניה. מטרת הניסוי הינה לבדוק בטיחות ויעילות של הטיפטל התרופתי במינונים עולים. הניסוי נערך בקרב כ-96 מתנדבים בריאים, נשים וגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully