וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכלל פיננסים מנצלים את הבהלה לזהב להגדלת ההכנסות: השיקו תעודות סל על מחיר הסחורות

ערן אזרן

22.12.2010 / 10:41

חטיבת המדדים גייסה כ-50 מיליון שקל בהנפקת תעודות הסל, עם ביקושים של כ-76 מיליון שקל



חטיבת המדדים של השלימה גיוס של כ-50 מיליון שקל בהנפקת תעודות סל חדשות על מדד הסחורות, הזהב ומדד המק"מ. בהנפקה נרשמו ביקושים של כ-76 מיליון שקל - כך שבוצעה הקצאה חלקית למשקיעים.



תעודות הסחורה החדשות - מבט סחורות ומבט זהב - הינן מוצרי המדדים הראשונים בתחום הסחורות מבין מוצרי המדדים של כלל פיננסים, והן יתווספו לתעודות הסל הקיימות של חטיבת המדדים, העוקבות אחר המדדים הזרים.



מחיר הזהב רשם לפני כשבועיים שיא של 1,429 דולר לאונקיה, על רקע הערכות שמא הבנק הפדרלי בארה"ב יגביר את רכישות האג"ח שעליהן הודיע בחודש שעבר. החששות מפני התפשטות משבר החוב באירופה בשבועות האחרונים הגבירו גם הן את הביקוש למתכת היקרה, הנחשבת למקלט בעיתות משבר.



"מחיר הזהב צפוי לעלות ל-1,500 דולר לאונקיה בשנה הבאה, עקב הביקוש מצד משקיעים ובנקים מרכזיים - על פי תחזית בנק אוף אמריקה מריל לינץ'. הזהב נמצא בדרכו לרשום עלייה שנתית עשירית ברציפות. אמש ננעל מחיר הזהב בעלייה של 0.3% ל-1389.32 דולר לאונקייה.







ליאור כגן, מנהל חטיבת המדדים של כלל פיננסים, מציין כי ההנפקה הנוכחית היא המשך מגמת ההתרחבות של מוצרי המדדים של הקבוצה: "בחרנו להנפיק מוצרים המאפשרים לקבל חשיפה למדדים מעניינים ולסחורות, זאת על רקע ההתעניינות הגוברת של המשקיעים בתחום".



תחום מוצרי המדדים נמצא בצמיחה מואצת בארץ ובעולם ולפי הערכות צפוי להמשיך ולצמוח בקצב מהיר גם בשנים הבאות, זאת על רקע מעבר של משקיעים לניהול נכסים פסיבי באמצעות מוצרי מדדים. ישראל נסחרות כיום מעל 450 תעודות סל ומעל 100 קרנות סל בהיקף נכסים כולל של כ-55 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully