וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': נשים יובילו את ההתאוששות בכלכלת ארה"ב

סוכנויות הידיעות

22.12.2010 / 14:09

היות שיותר גברים פוטרו מעבודתם מאשר נשים במהלך המשבר, נשים מניעות את הצריכה הפרטית בארה"ב



מי שיוביל את ההתאוששות בכלכלת ארה"ב הן נשים, שבאופן כללי יותר משכילות מגברים ובעלות סבירות גבוהה יותר למצוא עבודה בשוק התעסוקה האמריקאי - כך על פי דו"ח של בנק אוף אמריקה מריל לינץ', אשר צוטט בבלוג "האפינגטון פוסט".



לפי הדו"ח, נשים, אשר שיעורן מתוך כוח העבודה בארה"ב קרוב לשיא היסטורי, ימצאו את עצמן בעמדה פיננסית חזקה יותר משל גברים, בשל השינויים בשוק התעסוקה והביקוש לעובדים משכילים.



המיתון בארה"ב גרם ליציאת מספר גדול יותר של גברים מאשר נשים ממעגל העבודה, והכשיר את הקרקע לדינמיקה מגדרית חדשה בשוק התעסוקה בארה"ב, לפי הדו"ח. בחודש שעבר, שיעור האבטלה בארה"ב בקרב גברים היה 10.6%, לעומת אבטלה של 8.9% בקרב נשים. רוב המגזרים שנפגעו קשות מהמשבר הכלכלי, כמו ענף הבנייה, נשלטים על ידי גברים, בעוד שבמגזרים שאיבדו פחות משרות במשבר נשים מהוות רוב.



היות שנשים יותר בטוחות במשרותיהן ובהכנסותיהן, הן אלה שיניעו את הצריכה הפרטית, המהווה 70% מכלכלת ארה"ב, ולפיכך יובילו את ההתאוששות.



כלכלנים אחרים חלקו על מסקנות מריל לינץ', בטענה שגברים ממשיכים לשלוט במשרות בעלות השכר הגבוה ביותר. ההכנסה הנשית, כפי שגם הדו"ח מודה, היא עדיין רק שני שלישים מהכנסה של גברים. "הצמיחה בשוק התעסוקה היא בעיקר במגזרים שבהם השכר נמוך", אמר מארק בליית', פרופסור לכלכלה מדינית בבראון. לדבריו, גם אם יועסקו בשוק יותר נשים מגברים, זה לא בהכרח מצביע על כך שהן יניעו את ההתאוששות בכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully