וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז נגד שטייניץ: להגדיל את תקציב הביטחון - אבל לא על חשבון תקציבים חברתיים

צבי זרחיה

22.12.2010 / 14:07

"אני מציע שהמימון יגיע ממשרד רה"מ"; לפי שעה מתנהלים מגעים בין משרדי האוצר והביטחון לפתרון המחלוקת



יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ שאול מופז (קדימה) קרא בצהריים להגדיל את תקציב הביטחון אבל במקביל לא לקצץ בתקציבים החברתיים. מופז אמר את הדברים בישיבה של הוועדה לתקציב הביטחון שבראשותו, שבה נדונה תביעת מערכת הביטחון להגדיל ב-6 מיליארד שקל את תקציב מערכת הביטחון לשנים 2011-2012.



"אסור לגעת בתקציבים החברתיים", אמר מופז. "אני מתנגד בתוקף לקיצוץ רוחבי במשרדים האלה עבור השלמת הפערים. אני מציע שהמימון להגדלת תקציב הביטחון יגיע ממשרד רה"מ בהרשאה להתחייב".
דבריו של מופז באו לאחר שבמשרד האוצר הבהירו שכל תוספת תקציב למערכת הביטחון תחייב קיצוץ רוחבי אחיד בתקציביהם של משרדי הממשלה. באוצר מתנגדים להגדיל את תקציב הביטחון.



לפי שעה מתנהלים מגעים בין משרדי האוצר והביטחון לפתרון המחלוקת בין 2 המשרדים. אי השגת הסכמה מעכבת את ההצבעות בוועדת הכספים על תקציב המדינה כולו. ההצבעות הללו אמורות היו להיערך אתמול אך נידחו לשעות אחר הצהריים היום בתקווה למציאת פתרון.



בכנסת הושמעה טענה שאם הוועדה לתקציב הביטחון לא תאשר היום את מסגרת תקציב הביטחון בגלל דרישת מערכת הביטחון לתוספת תקציב - יכולה ועדת הכספים לעשות כן "מעל לראשה" של הוועדה. לפי חוות דעת משפטית שגובשה בכנסת, ועדת הכספים מוסמכת לאשר את גובה תקציב הביטחון ואילו הועדה לתקציב הביטחון מאשרת את פרטי התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully