וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה לרפורמה ברשות השידור? ועדת הכלכלה הוציאה את העלאת האגרה מחוק ההסדרים

אופיר בר-זהר וצבי זרחיה

22.12.2010 / 14:23

ההעלאה תממן נתח של כ-300 מיליון שקל מהרפורמה; משרד האוצר תמך בפיצול; פטור מאגרה לפנסיונרים גם ב-2011



מכשול נוסף בפני הרפורמה ברשות השידור? ועדת הכלכלה החליטה לפצל את את ההחלטה על העלאת האגרה מחוק ההסדרים ולדון בעניין בנפרד. המשמעות הפיצול היא כי הסעיפים הנוגעים להעלאת האגרה יידונו בוועדה כהצעת חוק נפרדת. הדבר עלול לפגוע ברפורמה שכן כ-300 מיליון שקל אמורים להגיע למימון הרפורמה מהעלאת האגרה, וכן כי כל עוד לא תובטח איתנות פיננסית העובדים צפויים להתנגד לחתום על הסכמים כאשר עוד לא ידוע כיצד ימומנו בכלל.







בדיון שנערך היום אמר היו"ר הנכנס כרמל שאמה-הכהן כי הדבר הנכון לעשות הוא לפצל את הסעיף מחוק ההסדרים, ולדון בו כהצעת חוק נפרדת. ח"כ נחמן שי תמך גם הוא בהצעה לפצל את הסעיף, אך אמר כי אסור שהפיצול יפגע ברפורמה. נציגי האוצר הודיעו בדיון כי המשרד תומך בהצעת הפיצול.



עוד אמר שאמה-הכהן כי "נכון שהשידור הציבורי יקר לכולנו, אבל להעלות את האגרה במסגרת חוק ההסדרים זה סוג של קנס לכן מן הראוי לפצל את הסעיף מחוק ההסדרים, ולדון בו בכובד ראש ובצורה עניינית כהצעת חוק נפרדת".



חברת הכנסת שלי יחימוביץ' התנגדה לפיצול ואמרה כי היא תומכת בהעלאת האגרה, גם אם מדובר בהחלטה שהציבור לא אוהב. לדבריה, "חלק מההידרדרות של רשות השידור היתה בגלל הורדת האגרה, שהגבירה את התלות בשלטון".



לפי הנוסח הנוכחי, תעלה אגרת רשות השידור ב-5% בכל אחת מן השנתיים הקרובות, ואז תפחת בהדרגה עד ל-2025. העניין מותנה בכך שייחתמו הסכמי הפרישה עם העובדים. כיום, נגבים כ-390 שקל בשנה מכל משק בית שבו מקלט טלוויזיה. המשמעות היא שב-2011 תתייקר האגרה בכ-20 שקל במחיר וכ-20 שקל נוספים ב-2012.



סכום נוסף משולם לרשות השידור על ידי מחזיקי הרכב (זאת בשל אחזקת הרדיו ברכב), אשר נגבה יחד עם רישיון הרכב. סכום זה יעלה בשיעור גבוה יותר של 20% בכל אחת מהשנתיים הקרובות, כאשר גם סכום זה יופחת בהדרגה עד 2025. גובה אגרת הרכב הוא 120 שקל בשנה, כלומר מדובר בעלייה של 24 שקל ב-2011 ועלייה נוספת של כ-29 שקל ב-2012. בסך הכל, תעלה האגרה הכוללת למי שמחזיק בביתו מקלט טלוויזיה והוא בעל רכב מ-510 שקל בשנה כיום ל-554 שקל ב-2011 ול-603 שקל ב-2012.



פנסיונרים ייהנו גם ב-2011 מפטור מאגרת רדיו וטלוויזיה



פנסיונרים יהנו גם בשנת 2011 מפטור מאגרת רדיו וטלביזיה - כך עולה מסיכום בין ח"כ פאינה קירשנבאום(ישראל ביתנו) לבין משרד האוצר. מדובר בעלות של 60 מיליון שקל בשנה.



בארבע השנים האחרונות העבירה מפלגת ישראל ביתנו כספים קואליציוניים בסך של 60 מיליון שקל בשנה שיועדו לפטור מלא מאגרת רדיו וטלוויזיה לגיל הזהב. כספים אלו ניתנו מתוך ההנחה כי בגיל הפנסיה קשה יותר לעמוד בתשלומים שוטפים אלו, וכי המדינה אינה מספקת פטור או הנחה כלשהי באגרה. הפטור ניתן בפועל לכ-300,000-400,000 פנסיונרים.



בדיוני התקציב לשנים 2011-2012 עם מפלגת ישראל ביתנו, סירב משרד האוצר לקבל את התקציבים הקואליציוניים של המפלגה שיועדו לצורך מטרה חשובה זו. הוחלט על הקמת צוות משא ומתן שהונהג על ידי ח"כ פאינה קירשנבאום, חברת וועדת כספים המשמשת גם כמזכ"ל המפלגה. אתמול הושגה הסכמה כי ב-2011 הפטור יימשך תודות לכספים הקואליציוניים של מפלגת ישראל ביתנו.



קירשנבאום אמרה כי "מדובר בהישג חשוב למעל 300 אלף אזרחים ותיקים בישראל אשר ייהנו גם במהלך השנה הבאה מפטור מלא מתשלום אגרת רדיו וטלוויזיה. מפלגת ישראל ביתנו נלחמת זו השנה החמישית על תקציבים אלו עבור האזרחים הוותיקים ואני מברכת את משרד האוצר על ההסכמות שהגענו אליהם גם השנה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully