וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי לוי: "חתמתי על חוזה על משפחת גרמזיאן, אך לא עם בניין"

ליאור זנו

22.12.2010 / 14:42

היום הודיע השלד הבורסאי שיעבור לשליטת המשפחה כי מנכ"ל ישראמקו היוצא ימונה למנכ"ל במארס



השלד הבורסאי (סימול: בנין), שנרכש לאחרונה על ידי משפחת גרמזיאן הקנדית, הודיעה הבוקר כי מנכ"ל ישראמקו היוצא יוסי לוי, יכהן כמנכ"ל החברה עם סיום העברת השליטה בה. המניה, שנסחרת ברשימת השימור בה מתבצע המסחר רק בפתיחה ובטרום יום המסחר, איבדה כ-15% בפתיחה היום.



בשיחה עם themarker העמיד לוי דברים על דיוקם: "זה נכון שחתמתי על חוזה על משפחת גרמזיאן, אך החוזה הוא עם החברה הפרטית שבשליטתם ולא עם בניין. אעבוד עם המשפחה בפרויקטים בתחום הגז והנפט בישראל ובעיקר בחו"ל". עם זאת, הוסיף לוי כי "מטבע הדברים, אם תהיה פניה מצד החברה ייתכן מאוד ואסכים".



לפני כשלושה שבועות דיווח השלד בניין כי משפחת גרמזיאן תרכוש את השליטה בו וכי בכוונתה להכניס לתוכו את פעילות הגז והנפט בישראל. הדיווח נמסר כמה חודשים אחרי הודעתה של המשפחה כי ברצונה להיכנס לתחום המתפתח בישראל. מאז ההודעה זינק השלד ב-350%.



משפחת גרמזיאן מחזיקה בקבוצת אחזקות בשם טריפל 5. לקבוצה פעילות נדל"ן ענפה הכוללת אחזקה במרכזי מסחר גדולים כולל מספר קניונים בצפון אמריקה. משפחת גרמזיאן יושבת בקנדה והונה נאמד בכ-4 מיליארד דולר. בנוסף לעסקי הגז והנפט, מתעניינת המשפחה גם ברכישת כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר.



לפני כשבועיים הודיע במפתיע לוי, המנכ"ל הוותיק של חברות חיפושי הנפט ישראמקו ונפטא, כי יעזוב את תפקידו בסוף מארס 2011. מאוחר יותר הודיעה חברת נפטא, מקבוצת קובי מימון וחיים צוף, כי לוי ישאר בתור יועץ לחברה. מקורות בשוק הגז הישראלי הגדירו אז את עזיבתו של לוי, המכהן בתפקידו מאז 1989, כ"הפתעה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully