וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת ארה"ב צמחה ב-2.6% ברבעון השלישי - נמוך מהתחזיות

סוכנויות הידיעות

22.12.2010 / 16:07

נתוני הצמיחה לרבעון השלישי תוקנו מ-2.5%כלפי מעלה, אך הם עדיין נמוכים מתחזיות האנליסטים



נתוני הצמיחה של כלכל ארה"ב ברבעון השלישי של 2011 תוקנו כלפי מעלה, לאחר שבחודש שעבר העריכה ממשלת ארה"ב כי התמ"ג שלה צמח ב-2.5%.



כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השלישי בקצב שנתי של 2.6%, צמיחה המהירה מההערכות הקודמות, וזאת בעיקר בשל גידול במלאים, כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. על אף התיקון כלפי מעלה, הצמיחה היתה מתונה מתחזיות אנליסטים, אשר חזו שהתמ"ג של ארה"ב יצמח ב-3% ברבעון השלישי של 2010.



הדו"ח שפורסם היום מצביע על כך שהצריכה הפרטית בארה"ב צמחה בקצב של 2.4% ברבעון השלישי, הקצב המהיר ביותר מאז הרבעון הראשון של 2007. עם זאת, הצמיחה בצריכה היתה מתונה מההערכות הראשוניות של ממשלת ארה"ב בחודש שעבר.



בשבועות האחרונים העלו כלכלנים את תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב לרבעון הרביעי ולשנה הבאה, בעקבות שלל נתונים מקרו-כלכליים טובים מהצפוי, והפשרה אליה הגיע הנשיא ברק אובמה עם הרפובליקאים בקונגרס בנוגע להארכת הטבות המס מתקופת ממשל בוש.



הכלכלן הראשי של ג'יי.פי מורגן לארה"ב, מייקל פרולי, העלה החודש את תחזית הצמיחה לרבעון הרביעי ל-3.5% לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 2.5% בכלכלת ארה"ב. בסקר שערך "וול סטריט ג'ורנל" צפו כלכלנים צמיחה של 3% בשנת 2011. בה בעת, פחתו גם הסיכויים למיתון חוזר בארה"ב, וכעת הם 15% - השיעור הנמוך ביותר בשנת 2010 - לעומת 22% בסקר של הג'ורנל שנערך בחודש ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully