וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת האופנה דאפיס תשכור 2,545 מ"ר מלבייב בטיימס סקוור

מיכאל רוכוורגר

22.12.2010 / 16:57

בעקבות החתימה על ההסכם השכירות במתחם הקמעונאי של הבניין תגדל ל-70%



חברת אפריקה ישראל בארה"ב, שבשליטת אפריקה ישראל של לב לבייב, דיווחה כי חתמה על הסכם להשכרת שטח של 2,545 מ"ר בבנין הניו יורק טיימס (הטיימס סקוור) לרשת האופנה הארצית דאפיס (duffys). אפריקה מציינת כי בעקבות החתימה על ההסכם עם דאפיס, השכירות במתחם הקמעונאי של הבניין תגדל ל-70%.



השטח ששכרה רשת דאפיס ממוקם בקומת הכניסה והקומות התחתונות של מתחם הבידור, הקמעונאות והמסעדות המתנוסס לגובה של 4 קומות. החנות שדאפיס שכרה צפויה להיפתח לציבור בתחילת סתיו 2011.



תמיר קזז, ממלא מקום מנכ"ל אפריקה ישראל ארה"ב, במקומו של ריצ'רד מארין שעזב במפתיע לפני כמה שבועות, אמר כי "לאחרונה נרשמו ביקושים גבוהים לשטחים קמעונאיים איכותיים נרחבים בבניין הטיימס סקוור. חנויות הבניין פונות היישר לרח' ה-44 - בו קיימת תנועה ערה ביותר של הולכי רגל. לפיכך, גדל קצב ההשכרות כך שהבניין הפך ליעד מוביל עבור קמעונאים המעוניינים בחשיפה עצומה ללקוחות מכל העולם.



לדברי קזז, "כניסתה של רשת דאפיס הארצית תואמת את תמהיל לקוחות הבניין, הממוצב כיעד אטרקטיבי לקמעונאים, מסעדות ובידור. למעלה מ-37 מיליון איש מבקרים מדי שנה בטיימס סקוור, ואלפי מבקרים פוקדים מדי יום את תערוכת המלך תות discovery times square exhibitions, במתחם הבאולינג בבניין. רשת דאפיס הבטיחה לעצמה מיקום מעולה שיסייע לה במכירות ובמיתוג הרשת בשנים הבאות. אנו משוכנעים כי דאפיס תרשום הצלחה גדולה בבניין הטיימס סקוור ומצפים לדווח על עסקאות נוספות בעתיד הקרוב", הוסיף קזז.



בניין הניו יורק טיימס מתנשא לגובה של 16 קומות ומשתרע על פני שטח של כ-77 אלף מ"ר המיועדים להשכרה. אפריקה רכשה את הבניין בתחילת 2007 מידי tishman speyer development תמורת סכום מדהים של 525 מיליון דולר. זאת שלוש שנים בלבד לאחר ש-tishman speyer development רכשה את הבניין (ב-2004) בשליש ממחיר זה - 175 מיליון דולר.



לאחר רכישתו, נטלה אפריקה ישראל מידי סינדיקט הבנקים, בראשות קרדיט סוויס, הלוואה של כ-711 מיליון דולר, שהייתה אמורה לסייע לה בביצוע שיפוצים נרחבים בבניין. כמו כן השקיעה אפריקה 80 מיליון דולר מהונה העצמי בתחזוקת הבניין ובתשלומים נלווים.



ברכישה הזו לבייב ראה כגושפנקא סופית להכרה בו כטייקון בינלאומי שתמונתו מתנוססת בכל המגזינים הכלכליים היוקרתיים ברחבי העולם. עסקה זו היוותה את אחד הסמלים המובהקים של מסע הרכישות המגלומני והמונף של הנכסים בהיקף של למעלה מ-1.5 מיליארד דולר שנעשה על ידי אפריקה במחצית הראשונה של 2007 ברחבי ארה"ב - רגע לפני פרוץ המשבר בשווקים. מסע הרכישות "תרם" רבות לנפילתה של אפריקה ואיתו הצורך להגיע להסדר חוב כולל של 8 מיליארד שקל. אפריקה מחקה בגין הבניין מאות מיליוני שקלים ונאלצה לרדת ל-50% בהחזקה במסגרת הסדר חוב שבצעה עם הבנקים הממנים בנובמבר 2009.



מן הדו"חות של אפריקה לסוף ספטמבר 2010, עולה כי מצבה של אפריקה ישראל ארה"ב השתפר והחברה עברה מגירעון להון עצמי (כולל הלוואות בעלים) של כ-152 מיליון דולר. ההתאוששות בשווקי הפיננסים והנדל"ן בארה"ב תסייע להשבחת הנכסים שנותרו לאפריקה ברחבי ניו יורק, מיאמי ומקומות נוספים, שיניבו לה תזרימים חיוביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully