וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בהסתדרות דורשים מעיני: הבהר אם ברצונך לפרוש

חיים ביאור

22.12.2010 / 18:35

בישיבה של ראשי הסיעות בקואליציה בהסתדרות אמר עיני: "אני לא עוזב וכרגע אני נשאר"



בכירים בהסתדרות דרשו היום מיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, להבהיר את כוונותיו, לנוכח ריבוי ההערכות ולפיהן הוא מתכוון לפרוש מכהונתו בראשות הארגון. עיני עצמו מכחיש שבדעתו לעזוב כעת את ההסתדרות.



בישיבה של ראשי הסיעות השותפות בקואליציה ההסתדרותית בראשה הוא עומד נשאל עיני על תוכניותיו ואמר: "אני לא עוזב וכרגע אני בהסתדרות".

יו"ר סיעת מר"צ בהסתדרות יוסי מרציאנו אמר בתום הישיבה כי התרשם שעיני מתכונן לבחירות לראשות הארגון שיתקיימו במחצית 2012 ונערך לשינוי החוקה. יו"ר סיעת קדימה, אלי בן מנחם, אמר: "אני מאמין לו כי יישאר בהסתדרות. אהיה מופתע אם עיני שבעבר היה יו"ר ועד, יעבור מייצוג עובדים אל הצד של המעסיקים".



ראש סיעת עוז בהסתדרות, צבי גוטווטר, המכהן גם כמשנה ליו"ר ההסתדרות, אמר: "שתיקתו של עיני היא בעייתית. עליו להעמיד דברים על דיוקם. אני מצפה שייצא לציבור עוד היום ולהודיע שהוא בהסתדרות ב-100%, כי עלינו, כנציגי עובדים, להיות נקיים מכלל רבב".



גם בכנס סגור לתקשורת של פעילי סיעת עוגן בהסתדרות שהתקיים בסוף השבוע שעבר במלון פאר ליד ים מלח, עיני מצא את עצמו מול שאלות הנוגעות להמשך כהנותו בהסתדרות, והשיב: "לא נכון שאפרוש ב1- בינואר הקרוב. עדיין לא החלטתי לגבי המשך דרכי".



תשובותיו של עיני, המכחישות את ההערכות ולפיהן הוא עומד לפרוש מהבניין ברחוב ארלוזורוב בתל אביב, נכונות לעכשיו. עיני אמנם עדיין אינו אורז, אך מנגד הוא עשוי שלא להתמודד על תקופת כהונה נוספת בבחירות לראשות ההסתדרות הצפויות להתקיים במחצית 2012.



השמועות לפיהן כהותנו של עופר עיני בראשות ההסתדרות קרבה לקיצה, רוחשות כבר כשנה, והם רק הולכות ומתגברות - ודומה שעיני רק נהנה מהן. הקשרים האמיצים שיש לעיני עם שלל דמויות בולטות של המגזר העסקי מזינים את חרושת השמועות. גם מעורבותו הפעילה במתרחש בצמרת מפלגת העבודה, במגעים הקואליציוניים ובפוליטיקה בכלל, מלבה את ההערכות על עזיבתו של עיני.



יחסיו ההדוקים של עיני עם חלקים נרחבים בקהילה העסקית-ניהולית למשל עם נוחי דנקנר, הבעלים של איי.די.בי, כבר הניבו כמה משרות נחשקות לכמה מבני משפחתו ומקורביו.



יחסים קרובים אלה נולדו מתוך שילוב של כמה גורמים: כשרון ניהול מו"מ, שיצר לו תדמית של מי שמסוגל לתמרן את היריב ויהיה זה העיקש ביותר (תכונה חושבה לעסקים, כידוע), מתינותו המתבטאת בהימנעותו משביתות ושיבושים במשק והברית שכרת עם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, עוד כאשר כיהן כמספר 2 בהסתדרות ובהמשך כיו"ר הארגון.



במקביל, הקשר ההדוק של עיני עם המגזר הפוליטי, בא לידי ביטוי בכך שבאפריל האחרון, אחרי הבחירות האחרונות לכנסת, הוא הטיל את כל משקלו על ועידת מפלגת העבודה כדי שזו תצביע בעד כניסה לקואליציה בראשות בנימין נתניהו - באותה מידה שלפני שבועות אחדים הוא זרק פצצה פוליטית לא פחות מהדהדת, כאשר דרש מיו"ר העבודה, אהוד ברק, לצאת מהממשלה בגלל המבוי הסתום המדיני.



יו"ר ארגון עובדי התעשייה הצבאית, יצחק יהודה, בעל היכרות קרובה עם עיני, טוען כי עיני אינו עומד לפרוש בקרוב. "יש לו שורה של נושאים המחייבים את טיפולו, בלי לזלזל במספר 2 בהסתדרות עו"ד אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי", אומר יהודה."הסכם השכר לעובדי המגזר הציבורי שהושג בתחילת נובמבר, עדיין לא נחתם. את הרפורמה בחברת החשמל אי אפשר לסגור בלי עיני.



"האווירה בנמלי הים על סף רתיחה וברשות השידור ההסכם עם הטכנאים עוד לא סגור. אצלנו בתע"ש, קיים איום פיטורים מעל ראשי 500 עובדים. לא סביר שעיני עזוב עניינים לא סגורים אלה ויילך.
לאחר פרישתו של עיני מההסתדרות, יורשו הטבעי יהיה יו"ר האגף לאיגוד מקצועי ניסנקורן.



מדובר במקצוען להערכה באוצר ובמגזר הפרטי גם יחד, אך עם זאת חסר ניסיון פוליטי. מנגד התפקיד המתפנה של יו"ר ההסתדרות עשוי לקרוץ ל"אנשי שטח" שצמחו מתוך הוועדים, דוגמת ח"כ חיים כץ (הליכוד) יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. כץ כבר גילה עניין בעבר בהתמודדות על ראשות ההסתדרות וכעת הוא עשוי להבין שזו ההדמנות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully