וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלונאים נגד האוצר: "הוצאתנו מהחוק לעידוד השקעות הון - אפליה"

עירית רוזנבלום

22.12.2010 / 19:08

באוצר מגיבים בביטול: "הם מקבלים הטבות של מיליוני שקלים בשנה"



"בימים אלה ממש תוקע האוצר מקלות בגלגלי היזמים והופך את ההשקעה במלונאות לאטרקטיבית פחות מבעבר", כך טען נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, בהודעה שפירסמה ההתאחדות לקראת הוועידה השנתית שלה שהתקיימה ביום רביעי בירושלים. גונן מתייחס בדבריו לתוכנית להוציא את תחום המלונאות והתיירות מהחוק לעידוד השקעות הון במסגרת חוק ההסדרים החדש.



בהתאחדות טוענים כי "המשמעות תהא שהמלונות לא ייהנו ממסלולי העדפה בתחום תמריצי המס כמו מפעלי תעשייה (שישלמו מס מופחת שיהיה 18%-12% בלבד). אם לא נתבשר על שינוי של הרגע האחרון, החוק החדש לעידוד השקעות הון יחול רק על מפעלי תעשייה. השקעות בתיירות תוחרגנה לרעה לעומת השקעות בתעשייה, למרות שתעשיית התיירות היא יצואן מובהק". גונן ציין כי הוא מניח שהתוצאה תהיה שיזמים ישראלים יגדילו השקעות בתחום התיירות בחו"ל על חשבון השקעותיהם בישראל.



גם האוצר לא טומן את ידו בצלחת, ובתגובה לדברי גונן טוענים שם כי מלונות זכאים כיום לשלל הטבות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, לרבות מענקי השקעה והטבות מס. "השינוי הנדון כיום בכנסת עוסק בסקטור התעשייה, בהתאם לעבודת ועדה בין-משרדית שעסקה בנושא, לפיכך לא מבוצע שינוי ביחס למלונות".



"צריך לזכור", הדגישו בדוברות האוצר, "כי מעבר להטבות במיליוני שקלים בשנה שהמלונות מקבלים במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, המלונאים זכאים לפטור ממע"מ עבור לינות תיירים בהיקף שנאמד בעבר בלמעלה מחצי מיליארד שקל בשנה".



בתגובה לדברים, אומרים בהתאחדות המלונות כי האוצר מודה למעשה שהחליט להפריד בין תעשייה לתעשייה. "עד היום מלונאות נחשבה כתעשייה לכל דבר ולכן נכללה בחוק לעידוד השקעות הון. זאת הפעם הראשונה שבה האוצר מבקש להפלות בין המלונאות, שהיא חלק מהתעשייה - לבין התעשייה האחרת", אומרת התאחדות המלונות בתגובתה. "עצם העובדה שהאוצר אינו מרע את תנאי המלונאות, אין משמעה שאינו צריך לתת למלונאות את אותו סל ההטבות שניתן לכלל התעשייה. בפועל, מדובר בהרעת תנאים של המלונאות מול התעשייה. בסופו של דבר, לכל יזם יש אפשרות לפתח תעשייה רגילה, או מלונאות. אולם דווקא בתקופה זאת יש אינטרס ברור למדינה לפתח את המלונאות, שתורמת לכלכלת המדינה ומשמשת מקום תעסוקה לעשרות אלפי עובדים במרכז ובפריפריה".



באשר לטענות על פטור ממע"מ, טוענים בהתאחדות כי "גם בתקציבי המדען הראשי מוקצים 9 מיליארד שקל כהטבות לתעשיינים, בעיקר מתחום ההיי טק, ולא בכדי - משום שיש אינטרס ברור למדינה לפתח תעשייה. אין הבדל משמעותי בין ההטבה בגין מע"מ לתיירים, לבין הטבות אחרות לתעשייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully