וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט חצה את רף 90 הדולר לחבית - שיא של 26 חודשים

נמרוד הלפרן

22.12.2010 / 19:35

אנליסטים: "הירידה במלאי הגולמי לצד האצה בצמיחה הכלכלית בארה"ב תביא לעלייה נוספת במחירים"



מחיר הנפט הגולמי חצה את רף 90 דולר לחבית ועלה לשיא של יותר משנתיים לאחר שהמלאי הגולמי בארה"ב ירד בשיעור חד מהצפוי והצמיחה הכלכלית בארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם - עלתה בשיעור גבוה מהתחזיות.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסחרים במחיר של 90.51 דולר לחבית, עלייה של 0.8%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שמוקדם יותר כבר עלה מחירם לרמה של 90.8 דולר לחבית - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-8 באוקטובר 2008.



מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-5.3 מיליון חביות לרמה של 340.7 מיליון חביות - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש פברואר - מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. תחזית האנליסטים היתה לירידה מתונה יותר של 3.4 מיליון חביות.



משרד המסחר האמריקאי מסר מוקדם יותר היום כי התוצר המקומי הגולמי (gdp) של ארה"ב צמח ברבעון השלישי בקצב שנתי של 2.6%, צמיחה גבוהה יותר מהערכות ראשוניות של המשרד, מן החודש שעבר שהצביעו על גידול של 2.5%. עם זאת, הצמיחה היתה מתונה מתחזיות הכלכלנים, אשר צפו גידול של 2.9% בתוצר ברבעון השלישי.



"אנו עדים לנפילה חדה נוספת במלאי הנפט בארה"ב", אמר האנליסט שון ברודריק מחברת המחקר ווייס ריסרץ', בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "אנו עדים גם להאצה בפעילות הכלכלית, אשר צפויה לגרור ירידה נוספת במלאי ומחירים גבוהים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully