וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר ויקיליקס ישתף פעולה עם מיכאיל גורבצ'וב והמיליארדר הרוסי אלכסנדר לבדב

סוכנויות הידיעות

22.12.2010 / 21:04

השבועון הרוסי שבבעלות גורבצ'וב ולבדב יפרסם בחודש הבא מידע על השלטונות שהגיע לידי אתר ההדלפות



השבועון הרוסי "נובאיה גזטה", הרואה אור במוסקבה ואשר נמצא בבעלות מנהיג ברית המועצות לשעבר, מיכאיל גורבצ'וב והמיליארדר אלכסנדר לבדב, הודיע על הסכם לשיתוף פעולה עם אתר ההדלפות ויקיליקס בניסיון לחשוף שחיתויות ברוסיה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



אתר ויקיליקס מחזיק ברשותו מסמכים סודיים המתמקדים ברוסיה שטרם פורסמו, והעיתון "נובאיה גזטה" יסייע לאתר בפרסומם, נאמר בהודעה שפורסמה היום באתר האינטרנט של השבועון.



"מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', אמר כי הרוסים יגלו בקרוב הרבה עובדות לגבי ארצם, והוא לא התלוצץ", נאמר בהודעה שפירסם השבועון. "שיתוף הפעולה שלנו יחשוף שחיתויות בדרגים הגבוהים של השלטון. איש אינו מוגן בפני האמת".



השבועון, הנחשב לחריג במגזר העיתונות הנשלט בעיקר על ידי חברות בבעלות ממשלתיות, נודע בזכות דיווחיו הביקורתיים על הקרמלין והתחקירים שהוא מפרסם לגבי ענייני רוסיה.



עיתונאית "נובאיה גזטה", אנה פוליטקובסקיה, אשר נודעה במאמריה הביקורתיים כלפי ולדימיר פוטין, בתקופה בה שימש כנשיא רוסיה, וכלפי התנהלות הצבא הרוסי בצ'צ'ניה, נרצחה במוסקבה בשנת 2006, ביום הולדתו של פוטין.



"נובאיה גזטה" קיבל גישה בלתי מוגבלת למאגר הנתונים של ויקיליקס, אשר כולל מגוון רחב של חומרים, ובכלל זה מסמכים לגבי רצח פוליטקובסקיה כמו כן מידע לגבי קשרים בין פוליטיקאים ברוסיה לבין קבוצות פשע מאורגן, אמרה דוברת השבועון בראיון טלפוני לבלומברג. השבועון מתכוון להתחיל לפרסם מידע של ויקיליקס החל מהחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully