וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתג"ז תשקיע 2 מיליארד שקל בהבאת גז טבעי לירושלים

מאת אבי בר-אלי

23.12.2010 / 6:48

החברה תצא בשבוע הבא לגיוס של 300 מיליון שקל בהנפקת אג"ח למוסדיים. מעלות העלתה את דירוג החברה ל-AA



>> חברת נתיבי גז הממשלתית (נתג"ז) תצא בשבוע הבא לגיוס של 300 מיליון שקל בהנפקת אג"ח למוסדיים. הגיוס נועד בעיקר למימון התכנון לביצוע הפרויקטים העתידיים של החברה ב-2012-2015.



מדובר בתוכנית פיתוח בהיקף של 2 מיליארד שקל שתקיף, בין היתר, את הנחת צינור הגז בין גזר לחדרה (הקו המזרחי) וכן את קו הולכת הגז לירושלים. בחברת מעלות s&p ציינו אתמול כי פרויקטים אלה לא צפויים לייצר לחברה הכנסות נוספות המצדיקות את ההשקעה. ואולם, ביצוע הפרויקטים נדרש מסיבות אסטרטגיות (גיבוי הקו הימי בין אשדוד לדור) - וכן מסיבות טכניות של הגדלת קיבולת צנרת הגז הטבעי בישראל והסרת צווארי בקבוק.

תוכנית הפיתוח תחל ב-2012 ותימשך שלוש שנים. נתג"ז צופה כי לקראת ביצוע התוכנית תייקר רשות הגז את תעריפי ההולכה שהיא גובה מלקוחותיה - כך שתמשיך לשמור על הפרופיל הפיננסי הנוכחי.



בתוך כך, העלתה מעלות את דירוג החוב של נתג"ז בדרגה אחת ל-aa. בחברת הדירוג ציינו את הזיקה הגבוהה שבין החברה לבין האינטרסים הלאומיים של הכלכלה הישראלית, את היותה מונופול טבעי, וכן את פיתוחם הצפוי של מאגרי הגז תמר ודלית הצפויים להבטיח למשק אספקת גז ארוכת טווח.



מאידך, ציינו במעלות, כי נתג"ז עומדת בפני השקעות נרחבות בתשתית, וכן את תלותה הגבוהה בחברת החשמל, שאחראית על כ-90% מהכנסותיה. במעלות ציינו כי להבנתם, אין בכוונת המדינה להפריט את החברה בחמש-שבע השנים הבאות - למרות החלטת הממשלה בעניין, וכי כל הנפקת מניות תשמור את מעמדה של המדינה בעלת שליטה עיקרית.



העלאת הדירוג מהווה רוח גבית לקראת ההנפקה המתוכננת של נתג"ז בשבוע הבא. מדובר בהנפקת אג"ח במח"מ של שמונה שנים וחצי לגיוס חוב שקלי וצמוד מדד. את ההנפקה יובילו פועלים איי.בי.איי, לאומי פרטנרס וכלל חיתום. תמורת ההנפקה תופנה להחזר חוב של כ-100 מיליון שקל ולמימון תוכנית הפיתוח.



בינואר 2010 השלימה נתג"ז גיוס אג"ח בהיקף 213 מיליון שקל בריבית אפקטיבית של 4.6% (צמוד למדד), כשלהנפקה נרשמו ביקושי שיא של כ-1.2 מיליארד שקל. מ-2006 גייסה נתג"ז בשוק ההון המקומי כ-1.25 מיליארד שקל. במעלות ציינו כי נזילות החברה חזקה עם יתרות מזומן של 315 מיליון שקל נכון לסוף ספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully