וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוצים יתבעו מהעבודה להצביע נגד התקציב במחאה על איסורי המינהל

מאת עמירם כהן

23.12.2010 / 6:48

מאוקטובר 2009 אוסר המינהל על בניית דירות בקיבוצים, מפני שלטענתו הם משכירים דירות למי שאינם חברים. מזכיר התנועה הקיבוצית: "נשבש בכל דרך חוקית את פעולות המינהל"



>> המשבר בין מינהל מקרקעי ישראל לקיבוצים על השכרת דירות מחריף. מזכיר התנועה הקיבוצית וראש מטה המאבק, זאב שור (וולוולה), הכריז על מאבק חסר פשרות בהקפאת הבנייה הקיבוצית.



מטה המאבק אמור להיפגש היום עם ראשי מפלגת העבודה ולדרוש מהם שלא לאשר את תקציב המדינה כל עוד אוסר המינהל בנייה בקיבוצים. כמו כן מתכוונים הקיבוצים להגיש עתירות משפטיות אישיות נגד פקידים במינהל ובפרקליטות בגין נקיטת צעדים בלתי חוקיים כנגד הקיבוצים. שור: "נשבש בכל דרך חוקית את פעולות המינהל".

מאוקטובר 2009 מונע המינהל מתן אישורי בנייה לדיור לקיבוצים - ובכך נמנעה, לטענת הקיבוצים, הקמת מאות דירות לבנים ולמצטרפים חדשים. העילה לסכסוך היא השכרת דירות בקיבוצים לגורמי חוץ - למי שאינם חברי קיבוצים. השכרה זו מנוגדת, לטענת המינהל, להסכמים בינו לבין הקיבוצים אף שאין זו קרקע חקלאית, אלא קרקע המיועדת לבנייה ("שטח המחנה").



"יש קיבוצים שהפכו 'מפעלי השכרה, ובהם מספר הדירות המושכרות עולה על מספר הדירות שבהם מתגוררים חברי הקיבוץ", אומרים במינהל. "במקביל פנו הקיבוצים למינהל בדרישה לאשר להם בניית דירות חדשות ללא כל תמורה".



באחרונה דחו הקיבוצים את הצעת המינהל לבטל את האיסור על בנייה אם יקוימו התנאים הבאים: כל דירה תחשב למושכרת, בין שהושכרה לבני קיבוץ ובין שלאוכלוסיות אחרות. שיעור הדירות המושכרות לא יעלה על 40% ממספר בתי האב בקיבוץ באזורי קו העימות ועדיפות לאומית א', על 30% באזורי עדיפות לאומית ב' ו-10% במרכז. הקיבוץ ישלם למינהל 2%-6% מדמי השכירות שהוא גובה בהתאם לאזורי עדיפות לאומית, ומדמי השכירות שגבה מהשוכרים בשבע השנים האחרונות. בנוסף, כתנאי לקבלת היתרי בנייה יעבירו הקיבוצים למינהל רשימה של כל יחידות הדיור בקיבוצים.



מועצת מקרקעי ישראל לא אסרה על חוכרים להשכיר דירות שהוקמו על קרקע מדינה, אלא התנתה את ההשכרה בהיוון דמי החכירה שמשלם החוכר למינהל ובנוסף, קבעה באישור הממשלה כי כל בנייה חדשה על קרקעות המדינה מחייבת היתר מהמינהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully