וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנות כחול-לבן

יוני סער

23.12.2010 / 6:48

השיווק מחר



>> דרך חלון המונית משדה התעופה סיאול נראית כמו עוד עיר אסיאתית שצמחה לגובה וחיקתה את המערב - במגדלים, במודרניות, בלבוש ובטח בקפיטליזם. בשלוש בבוקר הקניונים באזור שוק הלילה מלאים בקונים. קניון איילון בשבע בערב ביום חמישי מעולם לא היה מלא כל כך. אלפי צעירים משוטטים במקום בין חנויות הבגדים וקונים מותגים - לא חיקויים - שמעולם לא שמעתי עליהם. המארח שלנו, יונתן, אושיית יח"צ מקומית מסביר שהקוריאנים מעדיפים לרכוש מותגים מקומיים.

הטיול ברחוב הקניות הראשי בעיר הוא חוויה מחנכת. אפשר למצוא בו מעט מאוד מותגים בינלאומיים מוכרים והמון מותגים מקומיים חזקים, מעוצבים ועשויים היטב באיכות הגבוהה ביותר שאפשר למצוא. החנויות הגדולות והמרשימות ביותר ברחוב שייכות להם. למי שרגיל לראות בכל העולם את אותם השלטים זהו מראה מרענן.



נכון, רבים מהמותגים הקוריאניים נבנו בהשראת מותגים בינלאומיים מוכרים. יש להם ראלף לורן מקומי, גאפ מקומי ואפילו גרסה קוריאנית מדהימה לאורבן אאוטפיטרס, שלא לדבר על הגרסאות המקומיות לכל ז'אנר קוסמטי אופנתי - מאורגני ומבוסס צמחים ועד מותגי איפור לצעירות. גם המכוניות המובילות, כולל דגמי הפאר, הן של מותגים מקומיים.



ההעדפה של הקוריאנים למותגים שלהם מגיעה לשיאה בשוק הקוסמטיקה. עולם הניתוחים הפלסטיים פורח במדינה, בין היתר בזכות ניתוחי העיניים הפופולריים שמדמים מראה מערבי. אבל כשצריך למרוח קרם או איפור, הנשים הקוריאניות מעדיפות מותגים מקומיים - ולא בגלל המחיר.



רק בסוף הערב, במסיבה במועדון, התחלתי להרגיש בבית, כשגיליתי שמותגי האלכוהול בבר הם אותם מותגים מוכרים וחביבים שאפשר למצוא בכל מקום אחר בעולם. ההבדל היחיד שזיהיתי בין הבר בסיאול לאחרים בעולם הוא סימן היכר אסיאתי - רכישת משקאות בבקבוקים בעבור כל יושבי השולחן ולא בכוסות.



אין בקוריאנית מקבילה לסיסמה "לקנות כחול-לבן". ההעדפה הברורה כל כך של הקוריאנים למותגים שלהם על פני המותגים הזרים אינה נובעת משיקולים של חיסכון כספי, אלא מאמונה אמיתית באיכות וביכולת של הקוריאנים לייצר מוצר טוב יותר ומתאים יותר לאוכלוסייה המקומית.



רק מדינה שלא סובלת מרגשי נחיתות יכולה לייצר מוצר שיכול להתחרות בשווקים העולמיים. כשאנחנו מאמינים שהדשא של השכן ירוק יותר, קשה מאוד לשווק לשכן את הדשא שלנו. אמנות השיווק הפנימית והמכירה העצמית הם כלי מהותי ביצירה של מותג מנצח. זה נכון מול אזרחי המדינה וגם מול עובדי החברה שלנו ומול המשפחות שלהם. מותג שהעובדים שלו לא רוכשים אותו, לא יכול לבקש מאחרים לעשות זאת. שיווק ומיתוג מנצח צריכים להתחיל בבית. אחר כך אפשר ללכת לרעות בשדות זרים ולבקש הכרה.



-



יוני סער הוא הבעלים של קבוצת פרומרקט



מאמרים נוספים ועדכונים בלוג שלו ב-cafe themarker:



http://yonisaar.cafe.themarker.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully