וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוקוגניה חתמה על חוזה למסחור בדיקה לאבחון סרטן הקיבה

מאת יורם גביזון

23.12.2010 / 6:47

הסכם המסחור הראשון בתולדותיה עשוי לשפר את מצב החברה, שסובלת מהפסדים ומהתפוררות גרעין השליטה



>> "החוזה עם euro diagnostica מספק לנו הכרה בטכנולוגיה ויסייע לנו לממן את התהליך שיוביל לקבלת אישור רגולטורי באירופה" - כך אמר אתמול אלון נתנזון, מנכ"ל חברת פרוקוגניה, שעוסקת בפיתוח טכנולוגיה לניתוח מבנה סוכרים על גבי חלבונים. חתימתה של פרוקוגניה על הסכם מסחור ראשון עשויה לשפר את מצבה של החברה, שסובלת מתזרים מזומנים שלילי, מהתפוררות גרעין השליטה בה ומהערת עסק חי לגיוס הון. מניית פרוקוגניה הגיבה בעלייה של 12% במחזור נמוך של 80 אלף שקל.

פרוקוגניה חתמה אתמול על מזכר הבנות עם חברת ed (euro diagnostica) הדנית, שלפיו תעניק פרוקוגניה רישיון בלעדי לחברה הדנית לתת שירותי אבחון למחלת סרטן הקיבה על בסיס היכולת הטכנולוגית שפיתחה פרוקוגניה. ed, שבבעלות פרדריק פולסון - הבעלים של חברת התרופות פרינג - היא חברת אבחון אירופית שפעילה בסקנדינביה ובנלוכס (בלגיה, הולנד ולוקסמבורג) ומתרחבת למדינות נוספות כמו גרמניה, אוסטריה, שווייץ ואנגליה.



ed תחל לספק את השירותים הדיאגנוסטיים על בסיס הטכנולוגיה של פרוקוגניה במדינות שבהן היא פעילה, ותהיה רשאית לספק אותם למדינות נוספות שבהן תפעל - כל עוד פרוקוגניה לא חתמה על הסכם עם גוף אחר.



בשלב זה השירותים הדיאגנוסטיים יינתנו על מודל home brue, מסלול שמאפשר למעבדות מורשות לתת שירותי אבחון לפני שקיבלו אישור רגולטורי, ובלבד שהרופא המפנה מודע לסטטוס הרגולטורי של הבדיקה.



כחלק מההסכם התחייבה ed לשתף פעולה עם פרוקוגניה בביצוע ניסוי בכמה מרכזים רפואיים והגשת תיק לרשויות הרגולטוריות באירופה כדי לקבל אישור לשווק את הערכה הדיאגנוסטית של פרוקוגניה. ed תשלם לפרוקוגניה סכום חד-פעמי לא מותנה עבור הרישיון, מחיר העברה עבור כל ערכה ותמלוגים מהמחיר הסופי.



פרוקוגניה פיתחה טכנולוגיה לניתוח המבנה הסוכרי על גבי חלבונים שמסייע באבחון מחלות סרטניות וניטור תהליך הפיתוח של תרופות ביולוגיות. האבחון מבוסס על כך שמחלה סרטנית גורמת לתהליך אנזימטי שמשבש את המבנה הסוכרי על גבי חלבונים, ולכן היכולת לאבחן שינויים במבנה הסוכרי בבדיקת דם עשויה לתת אינדיקציה לנוכחותה של המחלה. יישום אחר של הטכנולוגיה הוא ייעול ופיתוח של תרופות ביולוגיות מקוריות וגנריות, שכן מבנה הסוכרים על גבי החלבון משפיע על יציבותו של החומר הפעיל בתרופה ועל עמידותה לתנאים של טמפרטורה וחומציות בתהליך הפיתוח והייצור.



נתנזון אמר שהחברה במגעים עם חברות נוספות לשיווק טכנולוגיית glycoscope לניתוח מהיר של המבנה הסוכרי, ובמקביל מפתחת יישומים חדשים לטכנולוגיה, כמו ערכת אבחון לסרטן המעי הגס . הוא ציין שעד כה לא פותח כלי אבחון לא פולשני לסרטן הקיבה.



נתנזון אמר שהחברה מפתחת גם יישומים תרופתיים לטכנולוגיה שלה. הוא ציין שהחברה פיתחה אפיון של תאי סרטן הריאות ועל בסיס אפיון זה היא משתפת פעולה עם אוניברסיטת תל אביב, שהעמידה לרשותה את ספריית הנוגדנים האנושיים שכוללת טריליון נוגדנים שעשויים לטפל במחלה. נתנזון אמר שהחברה זיהתה שמונה נוגדנים שמסוגלים להיקשר רק לתא הסרטני.



"ב-2011 נפרוץ את מעגל הקסמים שגורם לכך שחברה בעלת שווי נמוך כמו פרוקוגניה מתקשה לגייס הון. אני מעריך שב-2011 יהיו עוד הסכמי שיתוף פעולה כמו ההסכם עם החברה הדנית", אמר נתנזון.



פרוקוגניה הפסידה 8.6 מיליון שקל במחזור של 1.3 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2010. החברה צברה הפסד של 77 מיליון שקל, והונה העצמי נשחק ל-8.2 מיליון שקל. שווי השוק של החברה הידרדר ל-11.5 מיליון שקל לאחר ירידה של 50% ב-2010. חמש קרנות ההון סיכון שהחזיקו בשליטה בחברה באמצעות חברת פרוקוגניה uk העבירו את אחזקותיהם לנאמן, כך שכיום אין גרעין שליטה בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully