וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפדיונות בקרנות פסגות החודש: 3-4 מיליארד שקל

מאת אתי אפללו

23.12.2010 / 6:47

בלעדי לקראת סוף השנה, פסגות מגיש לשאר בתי ההשקעות גיוסים על מגש של זהב. היועצים בבנקים: "המהלך של פסגות עלול לפגוע גם בקרנות הרגילות - לא רק בכספיות"



>> תחילתו של כדור שלג או מדיניות מתוכננת? ככל שדצמבר מתקרב לסיומו, הפדיונות בקרנות הנאמנות של פסגות הולכים וגוברים.

ככל הידוע, מתחילת דצמבר נפדו מקרנות הנאמנות של פסגות 3-4 מיליארד שקל, כאשר חלק הארי שנפדה הוא מהקרנות הכספיות. חלק מהכספים שנפדים מפסגות עוברים לבתי השקעות אחרים ששמחים על תוספת הגיוסים בדצמבר, לפני סיכומי סוף השנה.



הפדיונות בפסגות מגיעים, לאחר שבתחילת החודש העלה בית ההשקעות את דמי הניהול בקרנות הכספיות מ-0% לרמה של עד 0.2%. פסגות מחזיק בחברת הקרנות הגדולה ביותר ומנהל כ-30 מיליארד שקל בקרנות נאמנות.



באחרונה רכשה קרן איפקס את פסגות. מנכ"לית איפקס, זהבית כהן, מכהנת כיו"ר פסגות ומעורבת בנעשה בו, ורונן טוב, שמונה למנכ"ל פסגות, ייכנס לתפקידו בינואר. אחת מנקודות החוזק של פסגות הוא הקשר הטוב עם היועצים. קשר זה עומד כעת למבחן.



"הנחינו את כל היועצים שיש להם לקוחות שהשקיעו כסף בקרנות נאמנות שהעלו דמי ניהול מ-0%, לבדוק אם אין הצעות יותר אטרקטיביות ללקוחות. לא רק דמי הניהול נבדקים אלא שורה של פרמטרים, אך זה קריטריון חשוב", מציינים באחד הבנקים.



היועצים בבנקים אמרו על המהלך של פסגות: "לפסגות היתה תדמית של בית השקעות טהור, נקי ומקצועי, גם אם לא השיג את התשואות הכי טובות. אבל הפרשה האחרונה, כולל המריבה של רועי ורמוס עם כהן, לא מותירה טעם טוב.



"העלאת דמי הניהול לא ברורה. הם ציפו שכל השוק ילך אחריהם? למה הם לא יכולים לחכות עד שהמנכ"ל החדש ייכנס לתפקיד ואז יקבל החלטות? המהלך יכול לפגוע בפסגות גם בקרנות הרגילות - לא רק בכספיות".



בבנק אחר מוסיפים: "פסגות לא היה בית ההשקעות הראשון שהעלה דמי ניהול בכספיות, כל בית השקעות שעשה את זה, חטף פדיונות, ופסגות ימשיכו לחטוף פדיונות בזמן הקרוב. השאלה היא עד כמה הפדיונות יזלגו לקרנות אחרות, ואם הפדיונות נעשים רק בגלל העלאת דמי הניהול או גם בגלל החלפת ההנהלה. ההנהלה החדשה צריכה לשדר מהר לאן הבית הזה הולך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully