וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע חתמה על הסכם פשרה לשיווק גרסה גנרית לתרופה שמכירותיה 4 מיליארד דולר

מאת יורם גביזון

23.12.2010 / 6:47

המכירות בארה"ב של התרופה, שמיועדת לטיפול לשליטה ברמת הסוכר בחולי סכרת, הסתכמו ב-3.5 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים



>> חברת טבע תקבל מחברת takeda היפנית אישור לשווק גרסה גנרית של התרופה actos החל באוגוסט 2012 או מוקדם יותר על פי הנסיבות. המכירות בארה"ב של התרופה שמיועדת לטיפול לשליטה ברמת הסוכר בחולי סכרת מסוג 2, הסתכמו ב-3.5 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים.



ההיתר לשווק גרסה גנרית ניתן לטבע, בניהולו של שלמה ינאי, מידי החברה שפיתחה את התרופה המקורית (authorized generic), כחלק מהסכם פשרה ליישוב תביעה משפטית שהגישה טקדה כנגד טבע על הפרת הפטנט שמגן עד 2016. על פי הפשרה טקדה תספק לטבע את התרופה.

התרומה של שיווק התרופה להכנסותיה ולרווחיה של טבע אינה צפויה להיות משמעותית משום שעוד קודם לכן הגיעה טקדה להסכם עם שלוש חברות אחרות: ווטסון ומיילן האמריקאיות ורנבקסי היפנית-הודית שהקדימו את טבע בהגשת בקשה לשיווק גרסה גנרית של התרופה, בהליך שתוקף את הפטנט שמגן על התרופה. על פי ההסכם יוכלו ווטסון, מיילן ורנבקסי לשווק את הגרסה שלהם לתרופה החל באוגוסט 2012. בהנחה שמחיר התרופה יירד ב-60% ביחס למחיר התרופה המקורית, ושטבע תנגוס בנתח של 20%, צפוי ההסכם החדש לספק לטבע רווח של 10-20 מיליון דולר, בעוד שווטסון, מיילן ורנבקסי ייהנו מרווח של 75-90 מיליון דולר בתקופת בלעדיות של 180 יום.



התחרות שטבע תתמודד איתה תהיה קשה לא רק משום שתשווק גרסה גנרית באישור מול שלוש חברות גנריות, אלא שלצד טבע הושגו הסכמי פשרה רגילים על שיווק התרופה החל באוגוסט 2012 עם החברות הגנריות אלפרם, סנדוז, טורנט, ד"ר רדי, ווקהארדט, סינת'ון ברקנרידג' ואורובינדו.



טבע חתמה על הסכם עם חברת טקדה גם בנוגע לשיווק גרסה גנרית באישור של actosplus met - תרופה המשלבת את אקטוס עם מטפורמין, תרופה אחרת לסכרת, מדצמבר 2012, עם סיום בלעדיות של 180 יום שניתנה לחברת מיילן על פי הסכם פשרה. מכירותיה של גרסה זו הסתכמו ב-500 מיליון דולר לשנה כך שתרומתה של הגרסה הגנרית למכירות ולרווחי טבע צפויה להיות זניחה, גם משום שלצד טבע ישווקו את הגרסה הגנרית גם סדוז, טורנט, רנבקסי ווטסון עם תום תקופת הבלעדיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully