וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך ישקיע 50 מיליון שקל בהקמת שני מרכזי טכנולוגיה בפריפריה

מאת ליאור דטל

23.12.2010 / 9:33

המרכזים, שיוקמו בשיתוף התאחדות התעשיינים, ישמשו גם להכשרת מבוגרים בתחום



משרד החינוך, בשיתוף התאחדות התעשיינים, מקים שני מרכזי טכנולוגיה אזוריים בדרום ובצפון כדי לפעול לשיפור החינוך הטכנולוגי, לסייע לתלמידי החינוך הטכנולוגי בפריפריה ולעודד פתיחת כיתות נוספות בתחום.



לצורך הקמת המרכזים קיבל המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך תוספת תקציבית של 50 מיליון שקל לתקציב 2011, המיועדים להקמת המרכזים. זאת, במסגרת תוכניות המשרד לחזק את החינוך הטכנולוגי בישראל, ובעיקר בפריפריה, שם בתי הספר התיכוניים מתמודדים עם מחסור במעבדות משוכללות וסדנאות טכנולוגיות מתקדמות שיאפשרו לתלמידים להתנסות במהלך לימודיהם מכיוון שעלותן יקרה. כך, נוצר מצב שבתיכונים שלא שייכים לרשתות הטכנולוגיות לא ניתן לפתוח מגמות טכנולוגיות בגלל המחסור במעבדות שדורשות הפניית תקציבים גבוהים.



המשרד גם מקווה להתמודד דרך התוכנית עם הטענות על ירידה באיכות הבוגרים של מערכת החינוך הטכנולוגי, שמשתלבים בתעשייה ובצה"ל, בגלל שאינם מתנסים בפועל.



לפי התוכנית ב-2011 ייפתחו שני המרכזים. כל הנראה, בבאר שבע ובחיפה בעלות של כ-25 מיליון שקל כל אחד. במרכזים יוקמו סדנאות משוכללות בתחומי הרכב, מכונות, חשמל, עיבוד שבבים, אלקטרוניקה ומכטרוניקה (תחום המשלב אלקטרוניקה, מכונות ומחשבים).



תלמידים מתיכונים באזור הדרום והצפון בכיתות י' עד י"ד, יגיעו למשרדים במהלך הלימודים ולאחר שעות הלימודים כדי להשלים את לימודיהם התיאורטיים בטכנולוגיה, בהתנסות. הצוות במעבדות אלה יורכב ממורים. התאחדות התעשיינים, בראשות שרגא ברוש, תומכת בפתיחת המרכזים. במשרד החינוך, בראשות השר געדון סער, מקווים שבאמצעות שיתוף הפעולה עם ההתאחדות יוכלו אנשי מקצוע להשתתף בהדרכה של התלמידים במרכזים.



במשרד מתכננים להפעיל את המרכזים גם בשעות הערב, להכשרת מבוגרים בתחומי הטכנולוגיה, האלקטרוניקה והמכונאות.



"כיום חסרים שני מרכיבים שיכולים להבטיח חינוך טכנולוגי טוב: מעבדות וסדנאות ברמה גבוהה, שיקנו יותר שעות התנסות לתלמידים", אומר ד"ר עופר רימון, מנהל המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד. "שילוב של התעשייה בחונכות של התלמידים ובהכשרה המעשית שלהם היא חיונית, אין מישהו שיודע לעשות את זה טוב יותר מהתעשיינים", אומר רימון.



במינהל המדע והטכנולוגיה במקווים לפתוח את המרכזים עד סוף 2011, במבנים מתאימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully