וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מעבירה את בזק ופלאפון למעקב אשראי עם אופק דירוג שלילי

רם עוזרי

23.12.2010 / 10:09

בחברת הדירוג מעלות מביעים חשש מהודעת החברה על דיווידנד ענק של 3 מיליארד שקל



חברת הדירוג סטנדרט אנד פור'ס מעלות מעבירה את חברת והחברה הבת שלה פלאפון למעקב אשראי עם אופק דירוג שלילי. במעלות מודאגים מהאפשרות עליה הודיעה בזק לחלוקת דיווידנד ענק אשר יפחית בצורה משמעותית את ההון העצמי של החברה. "אנו מעריכים כי התפתחות זו עשויה להעיד על מדיניות פיננסית אגרסיבית מהצפוי המוכתבת על ידי הבעלות החדשה, כאשר ברקע מתגברים גם הלחצים התפעוליים במהלך השנתיים הקרובות", כותבים במעלות.

דירוג האשראי הנוכחי של בזק ופלאפון הוא aa+ ועד היום היה באופק דירוג יציב. במעלות יעכבו אחר ההתפתחויות בחברה כאשר "גידול אפשרי במינוף, מדיניות פיננסית אגרסיבית יותר או היעדר מדיניות שמרנית יותר לניהול נזילות מטעם בזק עשויים להוביל להורדה בדירוג".

ב-19 בדצמבר הודיעה בזק כי דירקטוריון החברה בוחן את האפשרות לחלוקת דיווידנד חד פעמי בגובה של עד 3 מליארד שקל. הדיווידנד יהיה כרוך בהפחתת הון עצמי מ-4.8 מליארד שקל כיום לכ-1.8 מליארד שקל לאחר החלוקה. יחס ההון העצמי לסך מאזן צפוי לרדת תחת תרחיש זה ירד לרמה של כ-12% לעומת כ-31% כיום.



לביצוע הפחתת הון השפעה שלילית המתעצמת על רקע ההתפחויות האחרונות בענף התקשורת. במעלות מודאגים מהירידה המתמדת בנתח השוק ובהכנסות הפעילות הקווית של בזק, מהתגברות הלחצים הרגולטוריים ואי הוודאות לדבי ההתפתחויות בנושא ומהתגברות התחרות הן בסלולר והן באינטרנט.

עוד מציינים במעלות כי הדיווידנד עליו הודיעה בזק אינו תואם את מבחן הרווח של החברה. מבחן הרווח מאפשר לבצע חלוקת דיווידנד, אם קיימים עודפים לפי הדו"חות הכספיים של החברה או שבשנתיים האחרונות נצברו מספיק רווחים בנתוניה הכספיים של החברה. אי העמידה במבחן הרווח יחייב את בזק לקבל אישור בית משפט לחלוקת הדיווידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully