וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק העבודה מסרב להתייצב: 6.6% בלתי מועסקים

שיעורי האבטלה לא מצליחים להתייצב על מגמה ולפי נתוני הלמ”ס, שוב עלו לשיעור של 6.6% מהמשק. מוקדם יותר השנה נגע שיעור האבטלה ב-6.4% - ירידה של 1% לעומת 2009

שיעור האבטלה מסרב להתחייב על מגמה קבועה. לאחר מספר חודשים בהם הוצגה מגמה של ירידה בשיעור האבטלה במשק הישראלי, שוב עלה שיעור הבלתי מועסקים בכוח העבודה האזרחי. לפי נתוני המגמה לחודש אוקטובר 2010 של הלמ"ס, הגיע שיעור הבלתי מועסקים ל-6.6% מכוח העבודה האזרחי - כך עלה מתוך "סקר כוח אדם".

כאמור, בחודשים האחרונים לא נוצרה מגמה קבועה שתעיד על כיוון חיובי או שלילי בנתוני הלמ"ס. מיולי ועד ספטמבר לדוגמה, עמד שיעור הבלתי מועסקים על 6.5%, בחודשים מאי ויוני על 6.4%, אולם בחודש ינואר השנה עמד השיעור על 7%. עם זאת, נתוני אוקטובר מציגים ירידה בהשוואה לחודש המקביל ב-2009, אז עמד השיעור על 7.4% מובטלים.

יוזכר, כי "בלתי מועסקים" הם אנשים שלא עבדו אפילו שעה אחת בשבוע הקובע וחיפשו עבודה באופן פעיל בארבעת השבועות האחרונים שקדמו לו, אם על ידי רישום בלשכות העבודה, אם על ידי פנייה אישית או אם בכתב למעסיק, והיה באפשרותם להתחיל לעבוד בשבוע הקובע, אילו הוצעה להם עבודה מתאימה.

נתוני המגמה של שיעור הבלתי מועסקים חושבו לאחר ניכוי השפעות עונתיות וגורמים בלתי סדירים. יצוין, כי נתוני המגמה נאמדים מחדש מדי חודש, תוך שימוש בנתון העדכני ביותר. כאמור, סדרה זו מתאפיינת באי סדירות גבוהה. הדבר מתבטא בתנודתיות מחודש לחודש וקושי באמידת המגמה וניתוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully