וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת הבריטית מבקרת את קשרי ניוז קורפ עם הממשל הבריטי

סוכנויות הידיעות

23.12.2010 / 16:13

שר התרבות הבריטי נפגש ללא תיעוד עם ג'יימס מרדוק, בנו של יו"ר ניוז קורפ ויו"ר בריטיש סקיי



קשריו הקרובים של רופרט מרדוק, יו"ר ענקית המדיה הבינלאומית ניוז קורפ, עם המפלגה השמרנית בבריטניה, הוארו באור חדש ביום חמישי כאשר נחשף כי שר התרבות, ג'רמי האנט, קיים פגישה פרטית עם בנו של איל המדיה, ג'יימס מרדוק, ללא נוכחות נציגי ציבור.



הפגישה בין האנט למרדוק נערכה ב-28 ביוני, זמן קצר לאחר שניוז קורפ דיווחה על הצעת רכש לרכישת מניות בריטיש סקיי שאינן בבעלותה. ג'יימס מרדוק הוא יו"ר בריטיש סקיי, בה מחזיקה ניוז קורפ כיום ב-39%, ומתפקד גם כמנכ"ל ניוז קורפ אירופה ואסיה.



קשריו של האנט למשפחת מרדוק חשובים כעת במיוחד בבריטניה, כיוון שבידיו מונחת כעת האחריות לפסוק בנוגע לניסיון ההשתלטות של ניוז קורפ על בריטיש סקיי. האנט אמר בעבר כי אין לו כל התנגדות להשתלטות. האחריות הוטלה קודם כל על שר העסקים הבריטי, וינס כייבל, שנאלץ להעביר אחריות זו לאחר שנחשף כי הצהיר שהוא "במלחמה" עם רופרט מרדוק.




האנט צפוי לקבל בסוף החודש לידיו דו"ח של סוכנות הרגולציה על המדיה בבריטניה, אופקום, אותו הזמין כייבל בנובמבר. האנט יידרש להחליט האם להעביר את הטיפול בהצעת הרכש של ניוז קורפ לנציבות ההגבלים העסקיים של בריטניה. ניוז קורפ מחזיקה לא רק בשליטה בבריטיש סקיי, חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה בבריטניה, אלא גם בכמה מהעיתונים הגדולים במדינה, בהם "טיימס" הלונדוני והצהובונים "סאן" ו"ניוז אוף דה וורלד". הצעת הרכש של ניוז קורפ עוררה התנגדות רבה בקרב גופי המדיה המובילים בבריטניה.



דובר משרד התרבות, המדיה והספורט בבריטניה אמר כי "אני יכול לאשר כי התקיימה פגישה ראשונה שכזו בין ג'רמי האנט כשר ובין ג'יימס מרדוק, ללא כל דו"ח או לו"ז כתובים. נציגי ממשל לא נכחו בפגישה". טום ווטסון, חבר פרלמנט מטעם מפלגת הלייבור, אמר כי "לא מקובל שפגישה בדרגים כאלו גבוהים בעלת משמעות משפטית רבה, נערכת ללא נציגי ממשל הכותבים רשמים. אדרוש כי ג'רמי האנט ינמק מהלכיו בהקדם האפשרי".



לא נדיר כי שרי ממשלה יקיימו פגישות עם חברות המושפעות על ידי שינויי מדיניות שבכוונתם לבצע, כמו הרפורמה הרגולטורית שמתכנן הממשל לענף המדיה. עם זאת, נציגי ממשל לרוב מדווחים על פגישות בין שרים לבין בעלי אינטרסים עסקיים, על מנת לדאוג כי עמיתיהם יהיו מעודכנים במגעים הנערכים ברחבי משרדי הממשלה. עוד נחשף, כי האנט נפגש גם עם מנכ"ל בריטיש סקיי, ג'רמי דארק - בפגישה ב-21 ביולי - שאף היא לא נרשמה ולא נכחו בה נציגי ציבור. לקראת פגישה זו, נציג ממשל אמר להאנט כי דארוק צפוי לבקש שינויים רגולטורים מסויימים.



האנט אף נכח בארוחת ערב שארחה ניוז קורפ ב-20 במאי, שבועות ספורים לפני שנכנס לתפקידו. רופרט מרדוק, היה אחד המבקרים הראשונים בדאונינג סטריט לאחר כניסתו של דיוויד קמרון לראשות הממשלה. עם זאת, מקורות המקורבים לניוז קורפ, טוענים כי היו לה קשרים הרבה יותר קרובים עם ממשלת הלייבור מאשר עם ממשלת השמרנים. לפי דיווחים, בכירי ניוז קורפ התקשו לקבוע פגישה עם כייבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully