וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים

רם עוזרי

23.12.2010 / 17:00

יום המסחר האחרון לשבוע בבורסת תל אביב נסגר במגמה שלילית, לקראת פרסום תוצאות קידוח לוויתן. ת"א 25 ירד ב-0.6% , ת"א 100 השיל 0.7% מערכו, ומדד מניות הנדל"ן נחלש ב-0.6%

יום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב נסגר בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד 0.6% לרמה של 1305.45נקודות ומדד ת"א 100 השיל 0.7% לרמה של 1206.11 נקודות. מדד מניות הבנקים נחתם ללא שינוי ומדד הנדל"ן השיל מערכו 0.6%. מחזור המסחר עמד על 1.5 מיליארד שקל.

בסיכום שבועי עלו מדדי ת"א 25 ות"א 100 ב-0.6%. מדד היתר רשם במהלך השבוע עלייה של 5%.

בורסות וול סטריט נסגרו אמש במגמה חיובית בעקבות נתונים טובים של מכירות הבתים שהתפרסמו אתמול. מדד דאו ג’ונס עלה ב-0.2% לרמה של 11,558 נקודות. מדד S&P 500, אשר השלים אתמול את מחיקת כל הירידות שרשם לאחר התמוטטות בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בחודש ספטמבר 2008, עלה זה יום המסחר החמישי ברציפות והוסיף 0.3% לרמה של 1,258 נקודות. מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% לרמה של 2,671 נקודות.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר רשם עליות בתחילת יום המסחר, נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% ל-3.35%.

בעולם

נתוני התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב, שפורסמו אתמול, היו פחות טובים מתחזיות הכלכלנים. התמ"ג האמריקאי צמח ברבעון השלישי בקצב שנתי של 2.6%, כאשר תחזיות הכלכלנים צפו גידול גבוה יותר של 2.9% בתוצר ברבעון השלישי.

הנתון שפיצה על כך מנקודת מבט המשקיעים הגיע משוק הנדל"ן האמריקאי: היקף מכירות בתים קיימים בארה"ב עלה בנובמבר ב-5.6% לעומת החודש הקודם - לקצב שנתי של 4.68 מיליון בתים. העלייה היתה מעט יותר חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו קצב מכירות שנתי של 4.66 מיליון בתים בנובמבר לעומת קצב של 4.43 מיליון בתים באוקטובר. עם זאת, קצב המכירות עודנו נמוך ב-27.9% מהקצב בחודש נובמבר 2009.

חברת מכשירי המדידה הדואלית נובה (3.0% , 3018.0) הודיעה אתמול כי קיבלה הזמנות חדשות בהיקף של 10 מיליון דולר עבור מערכות מדידה אופטיות עצמאיות ומשולבות. המערכות יתמכו במערך הפיתוח והייצור, בטכנולוגיות של 45 ו-28 ננומטר. חברת נובה היא ספקית פיתרונות מטרולוגיה ופיתרונות משולבים לבקרת תהליכים בשוק המוליכים למחצה.

מניית טבע (-0.82% , 18240.0) נסחרה על רקע תחילת הסיקור של גולדמן סאקס למניית המתחרה מומנטה. מומנטה הגישה בקשה לשווק גירסה גנרית לקופקסון, התרופה המקורית הראשונה שפיתחה טבע לטרשת הנפוצה. לפי הערכות, הקופקסון אחראית ל-30% מרווחי טבע. בגולדמן סאקס צופים שתי התפתחויות שליליות מבחינת טבע. בבנק מעריכים שבניגוד למומנטה, טבע לא תקבל בעתיד הקרוב אישור לשווק גירסה משלה לתרופה לובנוקס, המיועדת למניעה של קרישת דם. מומנטה קיבלה אישור לגירסה גנרית לתרופה ביולי 2010 ועוררה בכך חשש, שלפיו תוכל להוכיח באמצעות טכנולוגיה דומה כי המולקולה שפיתחה זהה לקופקסון.

תל אביב

עונת הגיוסים בתל אביב נמשכה גם היום . בית ההשקעות דש איפקס (0.0% , 2472.0), שבשליטת קבוצת BRM של אלי ברקת, השלים אתמול בהצלחה את השלב הציבורי של הנפקת סדרת אג"ח ג' חדשה. במהלך המכרז נרשמו ביקושים בהיקף של כ-122 מיליון שקל, ובסופו של דבר דש איפקס נענתה להצעות של כ-50 מיליון שקל. במהלך המכרז המוסדי גייסה החברה 250 מיליון שקל, כך שהיקף הגיוס הכולל הסתכם ב-300 מיליון שקל.

גם רשת ההלבשה התחתונה דלתא גליל הודיעה על גיוס מוצלח. החברה השלימה אתמול את השלב המוסדי בהרחבה של אג"ח סדרה כ' של החברה. במסגרת המכרז נרשמו הזמנות לרכישת איגרות בהיקף של כ-160 מיליון שקל ערך נקוב, קרוב לפי שתיים מהיקף ההצעה למשקיעים המוסדיים. מחיר המכרז נסגר על 106 שקל לאיגרת חוב לעומת מחיר מינימום של 104.9 שקל.

חברת פלאפון אישרה הבוקר את הפרסום ב-TheMarker על הסכם MVNO ראשון שחתמה החברה. ההודעה, באמצעות החברה האם בזק, נוגעת רק להסכם עם מפעילה אחת: Free-טלקום בבעלות שלמה שמלצר. סביר כי פלאפון תודיע בעתיד על הסכם נוסף עם רמי לוי שיווק השקמה. במקביל הודיעה חברת הדרוג מעלות על הכנסת בזק ופלאפון למעקב אשראי ועדכון אופק הדירוג של החברות מיציב לשלילי. זאת בעקבות הודעת בזק כי היא שוקלת אפשרות לחלק דיווידנד ענק של 3 מיליארד שקל.

עוד בתל אביב, מניית כיל נסחרה בירידות שערים במחזור הגבוה בבורסה על רקע ההחלטה אתמול בועדת הכספים כי החברה לא תיהנה מהטבות במס במסגרת החוק לעידוד השקעות הון הנדון בחוק ההסדרים. הוועדה אישרה את נוסח החוק שהציע שר האוצר יובל שטייניץ ברוב של 9 ח"כים בעד מול 3 שנמנעו. גם מניית מכתשים אגן מרכזת עניין הבוקר עם פרסום הידיעות על סגירה קרובה של עסקת הרכישה עם הסינים. מניית החברה סיימה בירידה של 2.8%.

המסחר במניות הגז והנפט מתנהל בציפייה להודעה מאתר הקידוח לוויתן. רציו רשמה ירידה של 2.8% ואילו מניית ישראמקו עלתה דווקא בשיעור של 2.9%. דלק אנרגיה צנחה 4.2%, אבנר השילה 3.6% ודלק קידוחים סיימה בירידה של 3.6%. כל זאת על רקע ציפיות בשוק לעיכובים אפשריים בפיתוח מאגר הגז התת ימי תמר. בתוך כך פורסם היום כי מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, נפגש עם בכירי ספקית הגז המצרית EMG. הפגישה נערכה לאחר שנחתם החוזה בין EMG לקבוצת החברה לישראל (-1.55% , 414000.0), שצימצם את יתרת מכסת הגז המצרי השמורה לישראל במסגרת ההסכם בין המדינות. לפי הערכות, מעוניינת חברת החשמל לוודא את כמות הגז הטבעי שתיוותר בידי EMG לשיווק עבור המשק הישראלי - כדי לוודא כי ישוריין לה גז נוסף עבור שימושיה העתידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully