וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: המדד המשולב לחודש נובמבר 2010 עלה ב-0.1%

רם עוזרי

23.12.2010 / 17:22

העלייה במדד היצור התעשייתי, המסחר והשירותים קוזזה בירידה במדדי היבוא והיצוא של המשק



המדד המשולב למצב המשק בחודש נובמבר עלה ב-0.1%. העלייה המתונה במדד החודש משקפת עלייה במדדי היצור התעשייתי, בפדיון במסחר ובשירותים וביצוא הסחורות. עלייה זו קוזזה בירידות במדדי יבוא מוצרי הצריכה ויבוא חומרי הגלם ובמדד יצוא והשירותיים.



מפירוט מרכיבי המדד המשולב עולה כי הפעילות הפנימית של המשק, הן במסחר ובשירותים והן בייצור התעשייתי, עלתה בחודש אוקטובר לאחר ירידה בחודש שעבר. מדד הייצור התעשייתי עלה באוקטובר בשיעור של 5.4%, לאחר ירידה של 3.2% בספטמבר, ומדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה אף הוא באוקטובר בשיעור של 1.3%, לאחר ירידה בו של 0.7% בחודש ספטמבר.



בכל מה שקשור בפעילות הסחר הבינלאומי של ישראל נרשמו ירידות בהיקף הפעילות בחודש אוקטובר. מדד יצוא השירותים ירד באוקטובר בשיעור של 3% לאחר עליה של 2.5% באוקטובר. מדד יבוא מוצרי צריכה ירד בנובמבר בשיעור של 6%, לאחר עליה של 15.2% באוקטובר. מדד יבוא תשומות לייצור ירד בנובמבר בשיעור של 0.8% לאחר עליה של 2% באוקטובר. יוצא דופן במובן זה הוא מדד יצוא הסחורות אשר עלה בנובמבר בשיעור של 0.9% בהמשך לעלייה של 0.6% באוקטובר.



המדד המשולב הוא אינדיקטור לאבחון כיוון התפתחותה של הפעילות הריאלית בזמן אמת. המדד מחושב על פי השינוי החודשי בשבעה רכיבים, המייצגים היבטים שונים של הפעילות הריאלית במשק: מדד הייצור התעשייתי, היבוא של מוצרי צריכה, יבוא התשומות לייצור, הפדיון מהמסחר והשירותים, מספר משרות השכיר במגזר העסקי, יצוא הסחורות (ללא חקלאות, דלק, יהלומים ואניות ומטוסים) ויצוא השירותים (שירותי תיירות, מחשוב ומידע, תקשורת, ביטוח ושירותים עסקיים אחרים). המדד המשולב מורכב משני אלמנטים נפרדים: קצב הצמיחה ארוך הטווח ומחזורי צמיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully