וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הדיור בארה"ב: עלייה מתונה מהצפוי במכירות בתים חדשים; ריבית המשכנתאות ירדה בראשונה זה 6 שבועות

סוכנויות הידיעות

23.12.2010 / 17:55

מכירות בתים חדשים גדלו ב-5.5% בנובמבר; המחיר החציוני של בית קפץ ב-8% בחודש שעבר



מכירות בתים חדשים בארה"ב עלו בנובמבר בשיעור מתון מהצפוי והריבית על המשכנתאות ירדה בראשונה זה שישה שבועות - לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב.



היקף מכירות בתים חדשים בארה"ב גדל בחודש שעבר ב-5.5%, לעומת אוקטובר, לקצב שנתי של 290 אלף בתים - כל נמסר היום ממשרד המסחר האמריקאי. העלייה היתה מתונה יותר מתחזיות הכלכלנים, אשר צפו קצב מכירות של 300 אלף בתים בשנה. לעומת נובמבר 2009, נרשמה בחודש שעבר נפילה של כ-21% במכירות בתים חדשים. נתוני חודש אוקטובר תוקנו כלפי מטה לקצב מכירות שנתי של 275 אלף בתים בשנה לעומת קצב של 283 אלף בתים שעליו דווח במקור. המחיר החציוני של בתים חדשים שנמכרו בחודש נובמבר זינק ב-8% לעומת החודש הקודם, ל-213 אלף דולר, אולם עודנו נמוך ב-2.6% מרמתו בנובמבר 2009.



הריבית על המשכנתאות בארה"ב נסוגה משיא של שבעה חודשים, וירדה בראשונה זה שישה שבועות - לפי נתונים שפירסמה היום ענקית המשכנתאות פרדי מאק. הריבית על המשכנתאות ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירדה בשבוע החולף לרמה של 4.81% לעומת 4.83% - הרמה הגבוהה ביותר מאז אמצע חודש מאי - בשבוע הקודם. בשבוע המקביל בשנה שעברה היתה הריבית ברמה של 5.05%. "הריבית על המשכנתאות נותרה כמעט ללא שינוי השבוע לאחר עליות משמעותיות שרשמה בשבועות הקודמים", אמר הכלכלן הראשי של פרדי מאק, פרנק נותפט.



איגוד סוכני הנדל"ן (nar) בארה"ב מסר אתמול כי מכירות בתים קיימים בארה"ב עלו בנובמבר ב-5.6% לעומת החודש הקודם, לקצב שנתי של 4.68 מיליון בתים. העלייה היתה מעט יותר חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו קצב מכירות שנתי של 4.66 מיליון בתים בנובמבר, לעומת קצב של 4.43 מיליון בתים באוקטובר. עם זאת, קצב המכירות עודנו נמוך ב-27.9% מהקצב בחודש נובמבר 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully