וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: תמלוגי חברות התקשורת לא יעלו ל-2%

אמיר טייג

23.12.2010 / 18:34

כך אמר שר התקשורת בתוכנית "סוגרים חשבון"; :חלק מהותי מייקור התמלוגים ייפול על כתפיו של הצרכן"



תמלוגי חברות התקשורת לא יעלו ל-2% - כך אמר שר התקשורת משה כחלון בתוכנית הטלוויזיה "סוגרים חשבון" בחינוכית 23. "התנגדתי להעלאת התמלוגים ל-2% אך הסכמתי לחתום על התקנות, על פי דרישת האוצר. עם זאת, עדיין לא סיימנו את הסאגה הזאת. אני עושה הכל כדי להפחית את שיעור התמלוגים. אני מאמין כי אם לוקחים כסף מחברות התקשורת, הוא צריך להגיע לצרכנים. העניין הזה לא יעבור כפי שהאוצר רוצה. אנחנו במשא ומתן ביום שלישי זה יעבור לאישור של ועדת הכספים. שלושה ימים זה נצח. יהיו שינויים וזה יופחת. נתנה את זה בכך שהכסף יושקע בתשתיות ושהציבור ייהנה ממנו".



כזכור, שר התקשורת משה כחלון מנהל מאבק כנגד משרד התקשורת אשר רוצה להעלות את שיעור התמלוגים שמוטל על חברות התקשורת מרמה של 1% כיום לרמה של 2% בשנת 2011 ו-2.5% בשנת 2012. המטרה של האוצר היא להניב לקופת המדינה כ-625-500 מיליון שקל מידי שנה, על מנת לאפשר לו לאזן את התקציב. הבעייה היא כי חלק מהותי מייקור התמלוגים ייפול על כתפיו של הצרכן, שכן תעריפי הקישוריות צפויים לעלות בשל כך.



עוד אמר כחלון, כי "לחברות התקשורת יש שני תפקידים - מצד אחד להרוויח ומצד שני הן צריכות גם לתת שירות טוב. הרפורמות שאנחנו עושים הן כדי להשלים את שתי המטרות האלה. המאבק שלנו בחברות הסלולר בנושא הקנסות הוא במטרה להגיע למסחר הוגן. קנס צריך לקבל אדם שעובר עבירה. לא עשיתי שום חטא שאני צריך לחטוף עליו קנס. אותה חברה שסיפקה הטבה צריכה לקבל את זה ביושר. אנחנו מכניסים תחרות שהיא טובה לחברות, לצרכנים ולמשק".



בנושא המפעילים הוירטואלים ציין השר כי "הולכות להיות הוזלות משמעותיות. החברות ימשיכו להרוויח והצרכנים יהיו מרוצים. גורמים אשר רוצים להיכנס לשוק הסלולר אמרו לי כי הם עשויים להציע דקת שיחה במחירים אשר עשויים להיות נמוכים ב-60% ממחיר דקה כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully