וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה נסגרה בשיא של 27 חודשים ביום המסחר המלא האחרון השבוע; לונדון על סף 6,000 נקודות

נמרוד הלפרן

23.12.2010 / 19:09

SAS המריאה ב-15% על רקע דיווח כי תירכש; הבנק האירי אלייד אייריש צלל ב-20% עקב הלאמתו



בורסות אירופה עלו זה היום הרביעי ברציפות ונסגרו בשיא של 27 חודשים, ביום המסחר המלא האחרון של השבוע. מדד ftse של בורסת לונדון נסגר על סף רמת 6,000 נקודות.



מדד ftse של בורסת לונדון עלה ב-0.2% לרמה של 5,996 נקודות; בורסת פרנקפורט נסוגה ב-0.1%; פאריס ירדה ב-0.2%. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.1% בתום יום מסחר תנודתי שבמהלכו עבר לסירוגין מירידות לעליות לפחות 20 פעמים. המדד מחק השבוע את כל הירידות שרשם מאז התמוטטות בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בחודש ספטמבר 2008. מחר לא יתקיים מסחר ברבות מבורסות אירופה, ובלונדון יסתיים המסחר מוקדם מהרגיל.



הבנק האירי אלייד אייריש בנקס (סימול aib.ir) נפל ב-20% בבורסת דבלין לאחר ששר האוצר של אירלנד, בריאן לניהן, הודיע היום כי בכוונתו להזרים לאלייד אייריש בנק 3.7 מיליארד יורו (3.93 מיליארד דולר), כדי לעמוד בדרישות ההון של הרגולטורים הפיננסים. בכך יהפוך aib לבנק הרביעי באירלנד שמולאם.



הבנק כבר קיבל סיוע ממשלתי בסך 3.5 מיליארד יורו בשנת 2009, אך הוא זקוק ל-3.7 מיליארד יורו נוספים עד סוף השנה הנוכחית, כדי לעמוד ביחס הלימות הון ראשוני של 8%. על פי ההערכות יזדקק aib לסיוע נוסף בסך 6.1 מיליארד יורו עד סוף פברואר, כדי לעמוד ביחס הלימות הון ראשוני של 12%, שהוא היעד של הרגולטורים הפיננסיים.



מוקדם יותר היום קיבל לניהן אישור מבית המשפט העליון להזרמת הכסף לבנק. התמיכה הנוספת ב-aib תגדיל את הנתח הממשלתי בו ל-92.8%, לעומת 18.6% שבהם החזיקה הממשלה עד כה. "ההון הזה חיוני על מנת לאפשר ל-aib למלא את תפקידו ולתמוך בכלכלת אירלנד", אמר לניהן.



חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה עשויה להודיע על כוונתה לרכוש את sas (סימול sas.st), חברת התעופה הגדולה ביותר בסקנדינביה, כבר במחצית הראשונה של שנת 2011, לדברי מקור המקורב למצב, דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.



בעקבות הדיווח, המריאה מניית sas ב-15% בבורסת שטוקהולם. הוצאת התוכנית לפועל כפופה לתוצאות המגעים המתנהלים בין לופטהנזה לבין ממשפחות דנמרק, נורבגיה ושבדיה, המחזיקות במחצית ממניות sas.



מתחילת השנה ועד אתמול, נפלו מניות sas ב-54% לעומת עלייה של 23% שרשמה בורסת שטוקהולם, עקב הפסדים מתמשכים של החברה והוצאות מוגדלות בשל תוכניות ארגון מחדש של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully