וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: יבואנית אלכוהול ניסתה להבריח לישראל 40 אלף בקבוקי סטוליצ'ניה מזויפים

עדי דברת-מזריץ

24.12.2010 / 7:12

בלעדי המכס תפס באחרונה משלוח של בקבוקי וודקה שעליהם סימני מסחר דומים לאלה של סטוליצ'ניה. בעלת המותג הגישה תביעה בסך 400 אלף שקל נגד יבואנית האלכוהול קשמש



>> בעלת מותג הוודקה סטוליצ'ניה (stolichnaya) הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 400 אלף שקל נגד חברת קשמש ובעליה, בטענה כי ניסו להבריח לישראל משלוח של 40 אלף בקבוקי וודקה מזויפים שנשאו סימני מסחר דומים לאלה של סטוליצ'ניה (סטולי). משלוח הבקבוקים, שהגיע מאוקראינה, נתפס באחרונה על ידי המכס.

את כתב התביעה הגיש בעבור התובעת, חברת ספיריטס אינטרנשיונל (spirits international) מלוקסמבורג, עו"ד אהוד גבריאלי ממשרד עורכי הדין זליגסון גבריאלי ושות'. הנתבעת, קשמש, היא חברה ליבוא ושיווק משקאות חריפים. החברה עוסקת ביבוא מקביל של מוצרים שלא דרך היבואן הרשמי.



וודקה סטוליצ'ניה מיובאת כיום על ידי חברת הסקוטית למסחר ושיווק, אולם באחרונה הוסכם כי בתחילת 2011 יועבר הזיכיון לחברת הכרם.



התובעת טוענת כי חברת קשמש מטעה את הצרכנים ומנסה להיבנות מהמוניטין של וודקה סטולי.



"השוואה בין הסימנים המקוריים לסימן המפר מוכיחה כי הסימנים המקוריים והסימן המפר זהים, וכי נדרשת מומחיות בתחום כדי להבדיל בין הבקבוקים המקוריים לבקבוקים המפירים", צוין בכתב התביעה.



עוד טוענת התובעת כי בקבוקים מזויפים אחרים הגיעו לשוק הישראלי וכי אחד מהם נרכש על ידה בחנות בהרצליה. "לא במשלוח אחד עסקינן, כי אם במשלוח אחד שנתפס ובמשלוחים נוספים של הבקבוקים המפירים מתאריכי ייצור קודמים או מאוחרים שהגיעו בהיחבא לשווקים בישראל", נכתב בכתב התביעה.



התובעת מבקשת מבית המשפט צו להשמדת כל בקבוקי הוודקה שנתפסו במכס, תשלום פיצויים, והוצאת צו מניעה קבוע שיאסור על חברת קשמש להשתמש בסימני מסחר הזהים לסימני המסחר המקוריים של וודקה סטולי.



תגובת חברת קשמש לא נמסרה עד למועד סגירת הגיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully