וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-7,000 שקל לחודש ההיצע דוקא גדול

רז סמולסקי

24.12.2010 / 7:12



>> עם כל הכבוד לתיאוריות הכלכליות, מי שצריך לשלם מכיסו את מחירי השכירות הם השוכרים, והמשכורות שלהם לא נסקו לשום מקום, בוודאי שלא ב-20% - העלייה הדרושה במחירי השכירות על מנת שידביקו את מחירי הדירות.

רינת ובעלה התחתנו לפני כמה חודשים, הם בני 30, שניהם רואי חשבון וגרים בדירת שני חדרים בצפון הישן של תל אביב בשכר דירה של 3,500 שקל בחודש. הם נכנסו לדירה לפני כמה שנים ושכר הדירה צפוי לעלות בעוד חצי שנה ל-4,000 שקל. "אנחנו לא נשאר בדירה ב-4,000 שקל", מתחייבת רינת. "אנחנו מוכנים לשלם גם יותר אבל לדירה טובה, לא לדירה קטנה בלי מעלית ובלי חניה, שמתארים אותה כדירה שמורה והיא בעצם שבורה. אין בה זרם מים, והיא לא אטומה לרעש ולמזג האוויר".



החיפושים אחרי דירה חדשה באינטרנט מעלים בעיה קשה: "כשאני מגבילה את הסכום ל-4,500 שקל בחודש אני לא מוצאת דירות, וכשאני לא מגבילה את הסכום, אני מוצאת הרבה דירות שאני אוהבת אבל ב-7,000 שקל", מספרת רינת. בצר להם בדקו השניים אופציה של רכישת דירה, אבל גילו שגם בשוק זה המצב קשה: "התחלנו לחפש דירה לקנייה בתל אביב, נבהלנו והפסקנו לבדוק, שכן גילינו שצריך לשם כך כ-2.5 מיליון שקל לפחות", אומרת רינת.



אילו אופציות נותרו להם? "לעשוק את ההורים משני הצדדים, כדי לקבל כסף לקנות דירה בשאיפה שיום אחד נוכל להחזיר להם את זה", אומרת רינת. חברים אחרים שלה עזבו את תל אביב בגלל מחירי השכירות - זוג אחד לרמת גן וזוג אחר חזר לגור עם ההורים כדי לחסוך כסף. רינת לא רואה את עצמה חוזרת לגור עם ההורים, אבל מי יודע - לפני חצי שנה היא נשבעה לעצמה שהיא לא מאריכה את החוזה ובכל זאת, היא ובעלה נשארו בדירה לעוד שנה.



יורם עובד בחברה שמנהלת ומשכירה דירות במרכז הארץ ובעיקר בגוש דן. לדבריו דירות של חדר וחצי עד שני חדרים שלפני עשר שנים עלו 1,800 שקל לחודש מושכרות עכשיו ב-3,200 שקל לחודש. "בשנים האחרונות לא היתה שנה שבה חידשנו חוזה עם עלייה של פחות מ-200 שקל לחודש, ובשנתיים האחרונות הקפיצות חזקות במיוחדת".



כיום, למרות העליות במחירי השכירות, נמצא מי שישלם, מה שמראה כי שוכרי הדירות מצליחים עדיין לעמוד בנטל. יורם מצביע על תופעה שלדעתו מסבירה עובדה זו: "התמהיל של השוכרים השתנה. לפני חמש שנים דירות שני חדרים הושכרו לרווקים. כיום רק זוגות שוכרים דירות כאלה כי יש להם הכנסה כפולה".



עדי, רווקה כבת 30 מתגוררת בדירת חדר עם גלריה בפלורנטין ומשלמת שכר דירה של 2,400 שקל. "לפני חודש בעל הדירה העלה את המחיר ב-200 שקל וחיפשתי דירות במקומות אחרים. בסוף הייתי מוכנה לספוג את זה", היא מספרת. אבל מה יקרה אם העלייה תהיה חדה יותר כפי שצופים המומחים, בגובה של 500 שקל למשל? "אני לא הייתי נשארת בדירה הנוכחית. אני גם ככה לא מצליחה לחסוך, ואני במינוס שרק הולך וגדל. כנראה שהייתי עוברת לגור עם שותף ואפילו שקלתי אופציה של מעבר לנתניה שם גרה משפחתי".



הטענה שהמחירים יהיו כל כך גבוהים עד ששוכרי הדירות יעדיפו לקנות דירה מאשר לשכור דירה, מצחיקה חלק מהשוכרים. עדי שוללת את האופציה של רכישת דירה בצורה חד משמעית: "זה בכלל לא בא בחשבון. אני לא מצליחה לחסוך אפילו לנסיעה לחו"ל, אז הון עצמי לדירה? אין מצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully