וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות המחירים בדרכן אל שוכרי הדירות

שלומית צור ורז סמולסקי

24.12.2010 / 7:12

בשנתיים האחרונות עלו מחירי הדירות בכ-20% יותר ממחירי השכירות. ההערכות בשוק: מחירי השכירות יעלו, והפער ייסגר



>> עליות המחירים בשוק הדירות להשכרה ובשוק הדירות למכירה מתואמות בדרך כלל. ואולם בשנתיים האחרונות התרחשה בשוק תופעה לא שכיחה - העלייה במחירי הדירות היתה גבוהה בכ-20% מהעלייה בשכר הדירה. אמנם שוכרי הדירות מתלוננים גם הם על עליות המחירים, אבל מתברר כי עיקר הטירוף בשוק הנדל"ן התרכז עד כה בתחום הדירות לרכישה.



לא סביר כי פער כזה יישמר לאורך זמן, והשוק נוטה לאזן את עצמו. השאלה היא רק באיזה כיוון - האם מחירי הדירות יירדו או שמחירי השכירות יעלו. לפי הערכות של מומחים בתחום, מחירי הדירות לא צפויים לרדת, ושוכרי הדירות ייאלצו לשלם יותר.

לדברי פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, "עיקר עליית מחירי הדיור בישראל אינה משקפת בועת נדל"ן מהסוג שראינו בארה"ב. לכן, אם וכאשר ייווצרו התנאים לכך, סגירת הפער בישראל תיעשה על ידי התייצבות מחירי הדיור מחד, והמשך העלייה בשכר דירה בשנה-שנתיים הקרובות מאידך".



המתווך חיים קאופמן מקאופמן נכסים בתל אביב מסכים: "השוק מווסת את עצמו. העלייה בשכר הדירה היא אמנם איטית, אבל בסופו של דבר היא תסגור את הפער מול מחירי הדירות".



שוכרי הדירות מודעים לכך שעלייה חדה במחירי השכירות תאלץ אותם לשנות את דפוסי המגורים שלהם. "אם תהיה עלייה של 500 שקל אני לא אשאר בדירה הנוכחית", אומרת עדי, 30, המתגוררת בשכירות בדירת חדר בפלורנטין, "גם ככה אני לא מצליחה לחסוך, ואני במינוס שרק גדל והולך. כנראה שאעבור לגור עם שותף, ואני אפילו שוקלת אופציה של מעבר לנתניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully