וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש ב-0.1% ונסחר בין הבנקים ברמה של 3.59 שקלים

ליאור זנו

24.12.2010 / 9:05

לאומי: "השקל ימשיך להפגין איתנות - יתחזק אם הדולר ייחלש בעולם, וישמור על יציבות אם תחול מגמה הפוכה"



הדולר נחלש הבוקר קלות ב-0.1% במסחר בין הבנקים, והוא נסחר ברמה של 3.59 שקלים. השבוע נסחר הדולר מול השקל כמעט ללא שינוי ונותר ברמה של 3.6 שקלים, לאחר שבנק ישראל התערב גם השבוע במסחר ורכש דולרים. זאת, בניגוד להתחזקותו של המטבע האמריקאי בעולם שנבעה מהפחתת דירוגי האשראי של בנקים איריים ומהחששות להפחתת דירוג האשראי של יוון. מתחילת השנה נחלש הדולר מול השקל ב-5%.



להערכת כלכלני בנק לאומי, "התנהגות הדולר מול השקל תמשיך בתקופה הקרובה להיות מושפעת ממגמת המסחר בעולם. השקל ימשיך להפגין איתנות כך שיתחזק במידה שהמטבע האמריקאי יחלש בעולם, וישמור על יציבות במידה ותחול מגמה הפוכה".

לגבי מגמתו של הדולר מול שאר מטבעות העולם כותבים בלאומי כי "המטבע האמריקאי צפוי להתנהג הפוך ביחס למפלס החששות של המשקיעים מפני חדלות פירעון אפשרית במדינות בגוש היורו: התגברות החששות תביא להתבצרות בדולר ולהיפך".



בבנק הפועלים כותבים כי "השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם. כמו כן, יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים. מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישות נוספות של דולרים על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאות ריבית נוספות ע"י בנק ישראל (אם כי בקצב מתון) ובעקבותיהן, הרחבת הפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully