וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים האמריקאי יחקור בנקים שוויצים קטנים בחשד שסייעו בהעלמות מס

ניו יורק טיימס

24.12.2010 / 10:21

ב-2009 שילם UBS קנס של 780 מיליון ונאלץ לחשוף שמות של לקוחות אמריקאים



משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה פלילית של בנקים שווייצים קטנים החשודים כי סייעו לעשרות אמריקאים עשירים לחמוק מתשלומי מסים למרות הפעולות הנרחבות שעושה הממשל למניעת העלמות המס, כך אמרו ביום חמישי מקורבים לחקירה.



כחלק מהחקירה, יבדקו הרשויות הפדרליות בנקים בוול סטריט שסיפקו שירותים לחברות השווייציות, המכונות בנקים קנטונליים, אמרו המקורבים.



עוד הוסיפו השניים כי ייתכן שהבנקים השווייצים השתמשו בבנקים האמריקאיים כדי לאגור את כספי הלקוחות, כך שרשויות ארה"ב לא יוכלו לזהות את המפקידים הפרטיים.



החקירה מרמזת על כך שסודיות הבנקים השווייצים נשמרת, למרות המהלכים שבוצעו באחרונה נגד ubs ונגד בנקים גדולים נוספים במדינה. ubs שילם קנס של 780 מיליון דולר ב-2009 והסכים לחשוף שמות של יותר מ-4,450 לקוחות אמריקאיים.



החקירה, שנפתחה בסתיו האחרון וצברה תאוצה בחודשים האחרונים, מייצגת את הגל הבא של חקירות הממשל הפדרלי נגד הבנקים הזרים בעולם, וממחישה את הדדיות הקשר בין הבנקים השווייצים ובין מוסדות פיננסיים בינלאומיים.



זוהי גם הפעם הראשונה שבה יחקרו הרשויות האם בנקים בוול סטריט שיחקו תפקיד בתחבולות העלמות המס שמקשרות בין בנקים, יועצי השקעות ומתווכים אחרים. הבנקים השווייצים הגדולים מחזיקים לעתים קרובות חשבונות מיוחדים לבנקים האזוריים הקטנים, מקבלים עבורם פקדונות ומבצעים עבורם עסקות פיננסיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully