וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף הקפיץ את הנפט לשיא של שנתיים - נסחר ב-94.6 דולר לחבית

רויטרס

24.12.2010 / 10:57

מחיר החוזים העתידיים לנפט מסוג Brent עולה ב-0.4%; ממאי זינק מחיר הנפט ב-30%



מחיר הנפט מטפס לרמתו הגבוהה ביותר זה שנתיים, על רקע תנאי מזג האוויר החורפי בעולם שמגבירים את הביקוש ומקטינים את המלאי. מחיר החוזים העתידיים לנפט מסוג brent עולה ב-0.4% ל-94.63 דולר לחבית, לאחר שמוקדם יותר הגיע ל-94.74 דולר לחבית, רמתו הגבוהה מאז אוקטובר 2008.



בורסת הסחורות של ניו יורק תהיה סגורה היום לרגל חג המולד, ולא יתבצע מסחר בחוזים העתידיים לנפט מסוג light crude, שהגיעו אתמול לרמתם הגבוהה ביותר זה 26 חודשים, של 91.63 דולר לחבית. הנפט מסוג brent, הנסחר באירופה במחיר גבוה מזה של ה-crude בארה"ב, עלה בין היתר עקב תנאי מזג האוויר הקשים באירופה ובבריטניה.



מחיר הנפט טיפס ב-30% מאז השפל שרשם במאי השנה, מה שמעלה את החשש כי מחירי הנפט הגבוהים יפגעו שוב בצמיחה בארצות המייבאות דלק. שר האוצר של דרום קוריאה התריע ביום שישי כי ארצו, הצרכנית החמישית בגודלה בעולם של נפט גולמי, עשויה לסבול מלחצים אינפלציוניים על רקע העלייה בנזילות בעולם והתייקרות הסחורות.



בהודו צפויה הממשלה להחליט בשבוע הבא אם להעלות את מחירי הדלק הקבועים כדי להגן על קמעוני הנפט המקומיים מפני השפעת עליית מחירי הנפט הגולמי ועל מנת להקל על נטל הסבסוד שלה.



סין, צרכנית האנרגיה השנייה בגודלה בעולם, העלתה את מחירי הבנזין והדיזל לרמות שיא ביום רביעי, במטרה לעודד את המזקקות להגביר את ההיצע ולעמוד בביקוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully