וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס יאמץ תמריצים ארוכי טווח במסגרת תכנית להגבלת ההימורים המסוכנים

סוכנויות הידיעות

24.12.2010 / 14:55

בבנק שוקלים לאמץ מערכת שכר ובונוסים המבוססת על רווחים עתידיים, ולא רק על ביצועי המניות



בנק , שבימים אלה מתכנן את חלוקת השכר והבונוסים ל-2010, הודיע כי ייתכן שיעניק בונוסים המבוססים על רווחים עתידים, ולא רק על ביצועי המניות.



התגמולים יוענקו ל"עובדי מפתח" ועשויים להיות קשורים למגוון מדדים פיננסיים, ביניהם הכנסות, רווחים ותשואה על ההון - כך נמסר מהחברה אתמול בדיווח רגולטורי. התגמולים יהיו מורכבים ממזומן ומניירות ערך, ויוגבלו בתנאים שיאפשרו את ביטולם.



התכנית היא "כלי שוועדת השכר עשויה להשתמש בו כדי לתאם בין התמריצים ובין הביצועים ארוכי הטווח", אמר סטיבן כהן, דובר מטעם הבנק. כהן סרב למסור נתונים מספריים לגבי התשלומים, ואמר כי התגמולים עדיין לא נקבעו.



הרגולטורים דוחקים בבנקים לעצב חבילות שכר לעובדים המצטיינים שיגבילו את לקיחת הסיכונים המופרזת. רעיון זה הוא אחד הלקחים שהופקו מהמשבר הכלכלי, שהביא לקריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס ולצורך בחילוץ ממשלתי למוסדות הפיננסיים הגדולים. מרבית החברות פירשו את ההנחיות כבקשה להעניק בונוסים במניות ולא במזומן.



התוכנית החדשה של בגולדמן סאקס מיועדת לוודא כי "מבנה התמריצים-שכר בחברה מאוזן ותורם לביטחון וליציבות החברה שלנו", נכתב במסמך. לפי הבנק, מבנה התמריצים החדש לא יביא לכדי "לקיחת סיכונים מופרזת".



הנהנים מהתגמול ייבחרו על ידי ועדת שכר, נכתב במסמך שהוגש לרגולטורים, אך שמות המנהלים לא פורסמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully