וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודורקובסקי לקראת גזר הדין באישומים החדשים נגדו: "פוטין מעורר רחמים - הוא איש בודד"

סוכנויות הידיעות

24.12.2010 / 19:14

פוטין: "חודורקובסקי הוא ברנרד מיידוף של רוסיה"; מדוודב: "עדיף שאיש לא יתבטא בנושא עד גזר הדין"



איל ההון הרוסי מיכאיל חודורקובסקי, הכלוא מאז שנת 2003, ביקר בחריפות את ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין - אותו הגדיר בתור "מעורר רחמים" - טען כי מדובר במנהיג מסוכן שגורר את ארצו לתוהו ובוהו.



"לפתע הבנתי שאני מרחם על האיש הזה - הוא כבר לא צעיר, אבל נמרץ ומאוד בודד מול ציבור שכבר לא אוהד אותו", כתב חודורקובסקי במאמר פרי עטו שפורסם היום בעיתון הרוסי nezavisimaya gazeta. עוד ציין במאמר כי מאז עלייתו לשלטון של פוטין בשנת 2000 זינק היקף השחיתות ברוסיה פי עשרה. חודורקובסקי, לשעבר האיש העשיר ברוסיה, טען גם כי אין בסיס לטענות פוטין כי בזכותו הפכה רוסיה ליציבה יותר.



מאמרו של חודורקובסקי פורסם שלושה ימים לפני שבית משפט ברוסיה עתיד להודיע על גזר הדין לגבי אישומי הונאה חדשים שהוגשו נגדו לפני כשנתיים, אשר במידה שיורשע בהם, יאלץ להישאר בבית הכלא עד שנת 2017. חודורקובסקי, שעמד בעבר בראש חברת הנפט הרוסית יוקוס, מרצה כעת עונש של שמונה שנות מאסר שנגזר עליו לאחר שהורשע בעבירות הונאה ובהעלמת מס, ואמור להשתחרר מבית הכלא בשנת 2011. סקר דעת קהל שנערך באחרונה ברוסיה העלה כי רק 4% מאזרחי רוסיה מעריכים כי חודורקובסקי יזוכה במשפטו הנוכחי.



נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, קרא היום לבכירי הממשל ברוסיה להימנע מכל התייחסות לחודורקובסקי עד מתן גזר הדין. "לאף נציג של המדינה, ובכלל זה הנשיא, אין זכות להתייחס למשפט עד מתן גזר הדין", אמר היום מדוודב בראיון לטלוויזיה הממשלתית של רוסיה.



ראש ממשלת רוסיה, פוטין, השווה לפני שבוע את חודורקובסקי לאיש העסקים האמריקאי ברנרד מיידוף, שהורשע בהונאת פונזי המוערכת ב-20 מיליארד דולר ונידון לעונש של 150 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully