וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הופך את סמסונג גלקסי S לכוכב של הסלולרים החכמים?

ירון כהן-צמח

24.12.2010 / 19:54

בשונה מהאייפון, ה-S משמש כאפליקציה ניידת אחת ומאוחדת של המחשב האישי





דבר שני, לאייפון יש יתרון נוסף שעומד לרועץ לכל שאר הסמארטפונים: עצם ההשוואה של כולם לאייפון. המכשיר מבית אפל תמיד יהיה קנה מידה לכל סמארטפון עתידי – בפשטות ההפעלה, במקוריות וכמות המכשירים הנמכרים. את זה כבר אי אפשר לקחת מהמכשיר המהפכני שמשתכלל מדור לדור. התפוצה של האייפון והפיכתו לשם גנרי לכל הסמארטפונים, מקשה על מאמצי השיווק והמיתוג של מכשירים של יצרניות אחרות. הן תמיד יצטרכו להסביר למה המכשיר שלהן יותר טוב מהאייפון. המקרה של הגלקסי s לא שונה. ויש לומר את האמת – קשה להצביע על תכונה מובילה שתהפוך אותו למועדף על פני האייפון.



למרות זאת, סמסונג יכולה למצוא נחמה מסוימת בעובדה שמלבד המשתמשים המתוחכמים, את מרבית האוכלוסייה לא מעניין באמת איזו מערכת ההפעלה רצה במכשיר, אלא דווקא חווית השימוש והיכולת של המערכת לענות על צרכיו. כאן אפשר להגיד בוודאות שגלקסי s עם אנדרואיד מעניק חוויה מהנה, מהירה ויעילה למרבית השימושים בסמארטפון (מלבד אפליקציית הפייסבוק הגרועה): ממשק מיילים נוח, דפדפן אינטרנט מהיר, תוספות ווידג'יטים למסכים (תכונה יעילה ביותר שאין באייפון), ומגוון אפליקציות בלתי מצונזרות שהולך וגדל (במרקט של אנדרואיד, לדוגמה, הציפורים הכועסות מוצעות בחינם לעומת דולר באפסטור - לא משהו שיכריע בבחירה בין המכשירים, אבל מראה על גישה שונה).



יתרונות נוספים של המכשיר הם: אפשרות להחליף סוללה חלשה, אפשרות להרחבת זיכרון, קישורית בלוטות' פתוחה, מסך מגע מהיר ומדויק, מערכת הפעלה פתוחה (אנדרואיד 2.2) עם פיצ'רים ייחודיים, אפליקציית אנשי קשר מצוינת המאחדת את כל אפשרויות התקשורת, ניגון כל סוגי קבצי המולטימדיה, קרינה סלולרית נמוכה, ומולטיטסקינג אמיתי. כמו כן שורת הכפתורים הפיזים של המכשיר מקלה על העבודה הרציפה. בנוסף, למרות שממשקי מעטפת מסרבלים את העבודה במכשיר, הממשק של סמסונג (touchwiz3.0) שעוטף את האנדרואיד הוא יעיל ושימושי והחיבור ביניהם לא מורגש כלל.



מעבר לדברים אלו, שלוש תכונות ראויות לציון מיוחד בסמסונג גלקסי s: המכשיר קל ודק באופן מפתיע, ועם משקל של 120 גרם כנראה שהוא בין הקלים מבין הסמארטפונים המובילים. קל עד כדי כך, שהתחושה היא שאין כלום ביד, כשבעצם יש ביד את הסמארטפון הגדול ביותר שנמכר בחברות הסלולריות בארץ – עם מסך של 4 אינץ'. עם זאת, למרות שהמכשיר דקיק ונראה יוקרתי כמו מכונית ספורט, היד מרגישה פלסטיק זול וחלק, ומשדרת למוח שהמכשיר עומד להחליק וליפול. לכן למרות המשקל הקל, המכשיר דורש שיתפסו בו בחוזקה.



תכונה נוספת היא המסך של המכשיר מסוג super amoled. המסך הוא כל כך חד, שכל שאר המסכים האחרים שלכם ייראו מטושטש. הדבר "יחמיר" ככל שתשתמשו בו – כמו לדוגמה אחרי כמה שעות של משחק באנגרי בירדס.



תכונה עיקרית שלדעתי היא מכרעת בחוויית השימוש: החיבור של סמסונג לגוגל בייצור המכשיר (הלוגו של גוגל מוטמע בחלקו האחורי) מבטיח ומקיים התממשקות מלאה וישירה עם כל יישומי גוגל ועדכונים שוטפים ומיידים בין שירותי גוגל שבמחשב האישי לאלו שבנייד.



לאחר מספר ימי שימוש במכשיר, הרגשתי שהגלקסי הוא בעצם הרחבה איכותית של המחשב האישי, ושמערכת ההפעלה שבו היא מעין אפליקציה ניידת אחת ומאוחדת של גוגל. לטעמי, זוהי תכונה מהותית שמעניקה יתרון מכריע למכשירי אנדרואיד בכלל ולגלקסי s בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully