וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הזמינה את דרום אפריקה להצטרף לגוש מדינות ה-BRIC

אשר שכטר

25.12.2010 / 15:47

נשיא סין, הו ג'ינטאו, כתב מכתב לעמיתו הדרום אפריקאי ג'ייקוב זומה בו הציע לו להצטרף



דרום אפריקה הוזמנה באופן רשמי על ידי סין להצטרף לקבוצת השווקים המתעוררים bric - הכוללת את ברזיל, רוסיה, סין והודו - כך הודיעו משרד החוץ של הכלכלה הגדולה ביבשת אפריקה ושר החוץ הסיני בסוף השבוע.







שרך החוץ של דרום אפריקה, מייטו נקואנה-משאבנה, אמרה אתמול כי סין, העומדת כיום בראש מדינות ה-bric, הזמינה את דרום אפריקה להצטרף לקבוצה שחברותיה צפויות להיות אחראיות ל-61% מהצמיחה העולמית ב-2014 לפי קרן המטבע הבינלאומית (imf). שר החוץ הסיני, יאנג ג'ייצ'י, אישר בסוף השבוע כי נשיא סין הו ג'ינטאו שלח מכתב לעמיתו הדרום אפריקאי ג'ייקוב זומה בו הזמין אותו להצטרף לפגישת מנהיגי ה-bric בבייג'ינג בשנה הבאה.



הטרפותה של דרום אפריקה תחזק בצורה משמעותית את מעמדה העולמי של הכלכלה האפריקאית, הן מבחינה פוליטית והן מבחינה כלכלית, באמצעות מסחר מוגבל עם מדינות הגוש. כלכלת דרום אפריקה מהווה שליש מהתמ"ג של מדינות אפריקה שמתחת למדבר סהרה ותספק למדינות ה-bric האחרות גישה למיליארד צרכנים ביבשת אפריקה ומשאבים טבעיים כמו נפט ופלטינה.



"הצטרפות ל-bric היא מתנת חג המולד הטובה ביותר אי פעם", אמר משאבנה אתמול. "נשמש כשער טובה לאפריקה עבור מדינות ה-bric. האוכלוסייה שלנו אמנם קטנה, אך אנו לא מדברים רק בשם דרום אפריקה, אלא בשם אפריקה כולה". לדרום אפריקה אוכלוסיה של 49 מיליון נפשות, לעומת 1.3 מיליארד בני אדם בסין. מאז שהחל בתפקידו במאי 2009 ביקר זומה בכל מדינות ה-bric, והקדיש מאמצים רבים לצירופה של דרום אפריקה לקבוצה שתיקרא כעת brics.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully