וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות העלתה את דירוג האשראי של שיכון ובינוי מרמה של A מינוס ל-A

מיכאל רוכוורגר

25.12.2010 / 20:31

"החברה שמרה על היקף הכנסות יציב במהלך שלוש השנים האחרונות תוך עלייה ברווחיות"



חברת הדירוג מעלות העלתה בסוף שבוע האחרון את דירוג האשראי של חברת הנדל"ן והתשתיות שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון ובניהולו של עופר קוטלר, בדרגה אחת מרמה של a מינוס ל-a וכן עידכנה את תחזית הדירוג מ"יציבה" ל"חיובית".







"העלאת הדירוג נובעת משיפור מתמשך בפרופיל הפיננסי של החברה וביחסי כיסוי החוב (יחס חוב ל- ebitda של 4.5, יחס תזרים מזומנים מפעילות שוטפת לחוב של כ-15%) במהלך 18 החודשים האחרונים. החברה שמרה על היקף הכנסות יציב במהלך שלוש השנים האחרונות תוך עלייה ברווחיות וכתוצאה מכך גידול ב-ebitda (רווח תפעולי תזרימי לפני הוצאות ריבית, מס, פחת והפחתות) ללא גידול מהותי בחוב. שיפור זה נבע מגידול ברווחיות של החברה הבת, שיכון ובינוי-סולל בונה תשתיות בע"מ (שאינה מהווה עול פיננסי כבעבר), מתנאים חיוביים ליזמי הנדל"ן למגורים בישראל, ומגידול בפעילות של החברה הבת שיכון ובינוי אס.בי.איי בע"מ"- כך כותבים האנליסטים של מעלות אלעד רגב וניצן מגידיש. הם מוסיפים כי "להערכתנו נזילות החברה מספקת ובקופתה היקף מזומן גבוה ברמת המאזן המאוחד (מעל מיליארד שקל), למרות שברמת הסולו היקף המזומנים נמוך בהרבה. על אף שרוב החוב של החברה בשיכון ובינוי עצמה, להערכתנו קיימת גמישות גבוהה ביכולתה להעביר כספים מסולל בונה המחזיקה ברוב המזומן ומתנהלת עם רמת חוב נמוכה".



לעומת זאת, טוענים במעלות כי הסיכון העסקי של החברה מושפע לשלילה מפעילות גדולה של קבלנות ביצוע ותשתיות במדינות עולם השלישי, בהן הכלכלה חלשה לרוב, ונסמכת על ענף פעילות אחד או יצוא של מחצב עקרי, זאת לצד מצב פוליטי וביטחוני לא יציב.



גם לאחר שמנייתה של שיכון ובינוי זינקה ב-371% בשנתיים האחרונות, החל בשבוע שעבר שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של אי.בי.אי לסקר את החברה בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 12 שקל למניה - הגבוה ב-22.5% ממחירה בבורסה.



"פעילות החברה בתחום התשתיות בחו"ל צפויה להמשיך ולגדול לאור כניסה למדינות חדשות, פעילות ייזום נדל"ן למגורים בארץ תישאר חזקה גם ב-2011, כשמלאי הקרקעות הגדול ישחק לטובתה באם יהיו שינויים רגולטוריים לעידוד הבנייה. החברה בשלה לרכישה גדולה ובמקביל היא תפעל להגדיל את הפעילויות המתפתחות בתחומי האנרגיה המתחדשת ומים", כך מסביר ליפמן את המלצתו.



באי.בי.אי מעריכים כי לאור הפעילות המובלת על ידי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר להפחתת הריכוזיות במשק, כך שאותו בעל שליטה לא יוכל להחזיק במקביל בתאגיד פיננסי וריאלי, לא מן הנמנע כי "שרי אריסון תחליט לממש את אחזקתה בחברה, שכן ההשקעה בשיכון ובינוי השיאה לאריסון רווחים גבוהים יותר מזו בבנק הפועלים. קל יותר יהיה למצוא רוכש לקבוצה (לא נתפלא אם קרן אייפקס ודומות אלה כבר בוחנות בימים אלו את החברה) והסיכוי לקבל פרמיית שליטה משמעותית, גבוהה יותר מזו הקיימת במימוש גרעין השליטה בבנק הפועלים".



מלבד פעילות התשתיות בחו"ל, אחד הנכסים העיקריים של הקבוצה הנה חברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן, המחזיקה בבעלותה במלאי הקרקעות הגדול ביותר בישראל (1,961 יחידות דיור בביצוע ו-5,678 יחידות דיור עם תוכניות בנייה מאושרות) שנקנה במחירים היסטוריים.



להבדיל ממתחרותיה כמו אזורים ואלעד ישראל מגורים, שסובלות ממצב פיננסי מאתגר של חברות האם (בוימלגרין קפיטל ואזורים) ובשל כך פיספסו את הבום בשוק המגורים בישראל, נראה כי שיכון ובינוי נדל"ן ממשיכה לחזק את מעמדה כחברה המובילה בישראל בתחום זה. להערכת האנליסטים, בניסיון הבא שיקרה במהלך 2011-2012 הנפקתה תצא אל הפועל בשווי הגבוה מ-2 מיליארד שקל שלפיו הוקצו לפני שנה כ-13% ממניותיה למוסדיים. גם במעלות התרשמו מן השיפור בביצועים והאיתנות הפיננסית של החברה והעלו לה דירוג בדרגה אחת לרמה של a עם תחזית חיובית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully