וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדואר מסיים את השנה בהפסד של עשרות מיליונים

אמיתי זיו

26.12.2010 / 8:04

לפי תוכנית העבודה שהציג המנכ"ל דואר ישראל היוצא, אבי הוכמן, ההפסד צפוי להעמיק ל-45 מיליון שקל ב-2011. "הגירעון נובע מהסכם השכר האחרון בין האוצר לבין ההסתדרות"

מנכ"ל הדואר אבי הוכמן עוזב את החברה עם טעם מר בפה. אחרי שלוש שנים שבהן חברת דואר ישראל הצליחה לצמוח ברווח הנקי שלה, החברה צפויה לסיים את 2010 עם הפסד נקי של כ-35 מיליון שקל - כך נודע ל-themarker.

ישיבת הדירקטוריון בשבוע שעבר היתה סוערת במיוחד. את הישיבה ניהל יו"ר הדירקטוריון הנכנס, ששי שילה. מנכ"ל הדואר הוכמן הציג בישיבה את התוצאות הצפויות של הדואר לשנה החולפת. להפתעת מועצת המנהלים הוכמן הציג הפסד נקי של 35 מיליון שקל. הסיבה להפסד היא כפי הנראה הסכם שכר חדש שנכפה על החברה מול ההסתדרות.

יתרה מזאת, הוכמן הציג תוכנית עבודה חדשה לחברת הדואר ל-2011 שלפיה ההפסד הנקי של החברה יעמיק לכ-45 מיליון שקל בשנה הבאה. בשלב זה התלהטו הרוחות, שילה סירב לקבל את התוכנית כמו שהיא ושלח את הוכמן לבנות תוכנית מתוקנת.

הכנסות דואר ישראל יורדות באופן עקבי, כך שהוכמן יצטרך למצוא מקורות הכנסה חדשים או להפחית בצורה משמעותית בהוצאות החברה. במידה רבה, דואר ישראל היא קורבן הנסיבות, משום שאי הסכמות בין רשות החברות ובין משרד התקשורת תוקעים מקלות בגלגלי החברה ביוזמות שונות, ובראשן כוונת החברה לפעול בשוק הסלולר במודל mvno.

הוכמן יסיים בראשון לינואר 2011 קדנציה של חמש שנים בדואר. הוא נחשב מנהל טוב, אף שלקראת סוף הקדנציה שלו נשמעה כלפיו ביקורת על נסיעות תכופות לחו"ל. הוכמן יעבור לתפקיד מנכ"ל גאון אחזקות.

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "2010 טרם הסתיימה ואין ודאות לגבי המאזן הסופי. ככל הנראה, יסתמן גירעון לקראת סוף השנה, הנובע בין היתר מהסכם השכר האחרון שנחתם בין משרד האוצר לבין ההסתדרות וחל גם על עובדי דואר ישראל. בימים אלה הנהלת דואר ישראל נמצאת בשלהי הכנת תוכנית העבודה לשנת העבודה הבאה. עם השלמת התוכנית היא תוצג לדירקטוריון ותקבל את אישורו לתקציב 2011".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully