וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוג'ין קנדל: הרגולציה הכי טובה היא זו שלא משתמשים בה

מאת אדיר ונונו

26.12.2010 / 7:03

בכנס של איגוד החברות הציבוריות ביום חמישי אמר הנגיד סטנלי פישר: "מערכת שבה אדם אחד מקבל את כל ההחלטות היא מסוכנת"



>> ביום חמישי האחרון התכנס איגוד החברות הציבוריות. עקיבא מוזס, מנכ"ל כיל ויו"ר האיגוד, הודה ליו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' זוהר גושן, על הרפורמות שערך.

מוזס הדגיש שלמרות ההישגים הרבים של הרשות, על הרגולטור לנהוג במתינות: "לא הכל חייב להיעשות בבת אחת", אמר.



נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, דיבר ברוח דומה בשבח צמצום הסמכויות שלו עצמו. "עד היום הנגיד החליט על הכל בבנק", אמר פישר. "מערכת שבה אדם אחד מקבל את כל ההחלטות היא מערכת לא טובה, משום שיש בה יותר מדי סיכון".



פישר בישר על קידום הצעת חוק בנק ישראל, שתשנה במידה משמעותית את דרך תקבלת ההחלטות בבנק. "עד היום, הסמכות לקבלת החלטות הריבית היתה נתונה אך ורק בידי הנגיד. ביום שהחוק החדש ייכנס לפועל, ועדה מוניטרית תקבל את ההחלטה", אמר. במקרה של שוויון בין ששת חברי הוועדה יכריע הנגיד.



יוג'ין קנדל, ראש המועצה הכלכלית במשרד ראש הממשלה, דיבר על הקשר שבין רגולציה והגבלת חופש הפעולה של חברות, כך שתפקודן ישתפר והרווחה הכללית במשק תעלה. לדבריו, ישנו צורך בהתערבות חכמה של הממשלה.



מצד אחד, אמר, על הממשלה לקבוע קווים מנחים, ומצד שני עליה לקדם את התפישה שלפיה החברות יבצעו רגולציה פנימית. הרגולציה הכי טובה, לדעת קנדל, היא האיום במימושה ולא אכיפתה בפועל. קנדל טען עוד שלאיגוד החברות הציבוריות חשיבות ביצירת שינויים בתרבות הניהולית של החברות הציבוריות בישראל: "כאיגוד אפשר לעשות משהו", טען.



יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, הזהיר מפני החלטות שנגזרות מ"מה תגיד התקשורת": "מאוד התאכזבתי מהצורה שבה מנהלים את חוק ההסדרים ואת התקציב", אמר גפני. "אנחנו מדינה משוגעת. יש ויכוח בשאלה אם אנחנו צריכים להשקיע בחזקים כלכלית וללכת למתווה יורד במסי החברות, או שמא אנחנו צריכים לפנות למתווה ההפוך.



"החלטת האוצר ומדיניות הממשלה היא לא להוריד מע"מ אך כן להפחית את מסי החברות", הוסיף גפני. "בסוף נהיה הכי חזקים במסים העקיפים בין מדינות ה-oecd".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully