וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי יוגב: "קיימת ריכוזיות - אך יש להימנע מציד מכשפות"

אדיר ונונו

26.12.2010 / 7:03



>> ביום חמישי התכנסו המנכ"לים הבכירים במשק לאירוע שבו דיברו אורי יוגב, ראש הוועדה המייעצת למועצה הלאומית לכלכלה, ופרופ' הרש שפרין מאוניברסיטת סנטה קלרה שבקליפורניה.

זהו המפגש השביעי שהתקיים במסגרת המועדון הכלכלי של המרכז הבינתחומי. בחלק הראשון של הפורום ניתח שפרין כיצד הכלכלה ההתנהגותית משפיעה על ביצועי התאגיד. שפרין מנה את המאפיינים של תרבויות ניהוליות בריאות. לדבריו, כדי שתאגיד יתפקד באופן יעיל, על ההנהלה לייצר תרבות ארגונית שבה ייטמעו הליכי תכנון והצבת יעדים, יינתן דין וחשבון שוטף להנהלה, ייקבעו תמריצים פסיכולוגיים ולא רק כספיים, וחלקי התאגיד ישתפו במידע שמצוי ברשותם. "בדרך זו יוכלו המנהלים להיות מוכנים יותר למגוון רחב של תסריטים פוטנציאליים", ציין שפרין.



לאחר שפרש את משנתו באשר לכלכלה הישראלית, שכמעט לא נפגעה מהמשבר העולמי וקבע שהמגזר הפרטי הוא המניע המרכזי שלה, עבר יוגב לדבר על התרחבות הפערים החברתיים כנושא שהממשלה חייבת להתמודד אתו. לדבריו, "הטיפול בפערים הוא לא רק עניין מוסרי, אלא שהדבר נכון גם מהפרספקטיבה הכלכלית".



כשנשאל לגבי בעיית הריכוזיות במשק ועל ועדת ששינסקי, יוגב הזכיר שאינו מצוי בפרטי המלצות ששינסקי, אבל ציין שהוא קצת מודאג מציד מכשפות: "אני חושב שיש פה בעיה ריכוזיות, אבל היא די נמוכה בסדר העדיפויות. צריך לטפל בה דרך הגבלים עסקיים, דרך הפרדת הנכסים הפיננסיים מהריאליים. יש סכנה שביקורת לא מידתית תהרוס את הכלכלה. מזה צריך להיזהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully