וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורה מבטחים תשקיע בקרן התשתיות של הפועלים

מאת אתי אפללו

26.12.2010 / 7:03

בלעדי יחד עם הפועלים וכלל ביטוח, החברות ישקיעו בקרן כ-80 מיליון דולר - שיופנו להשקעות בתשתיות ואנרגיה בישראל וחו"ל



>> חברת הביטוח מנורה מבטחים צפויה להצטרף לכלל ביטוח ולבנק הפועלים בהשקעה בקרן התשתיות החדשה של בנק הפועלים - כך נודע ל-themarker.

על פי הערכות בשוק, שלושת הגופים ישקיעו יחד בקרן סכום של כ-75-80 מיליון דולר, וחלק הארי של ההשקעה ייעשה על ידי בנק הפועלים. הקרן תנוהל על ידי פועלים שוקי הון, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, ותעסוק בהשקעות בתחומי התשתיות והאנרגיה בישראל ובחו"ל. מנכ"ל אפריקה ישראל לשעבר, פיני כהן, יכהן כיו"ר הקרן. הקרן נפגשת בימים אלה עם משקיעים פוטנציאליים נוספים לשם גיוס כספים.



מודל דומה לקרן המוקמת מנהלת בארבע השנים האחרונות קרן תשתיות ישראל (iif), שבבעלות קבוצת הראל, עו"ד יהודה רווה וירון קסטנבאום. הקרן השלימה עד כה גיוס של 700 מיליון שקל, שהופנו בין היתר לרכישת אחזקות ברכבת הקלה בירושלים, בכביש חוצה ישראל, בספקית הגז הטבעי המצרית emg וכן בתחנת הכוח המתוכננת של דליה אנרגיות, והיא מתכננת לצאת בקרוב לגיוס נוסף.



בנק הפועלים הוא המממן הדומיננטי כיום בשוק התשתיות, ובין היתר נמנה עם המממנים של כביש חוצה ישראל ושל הרכבת הקלה בירושלים. באחרונה נחתם הסכם המימון של תחנת הכוח דוראד בהובלת הפועלים וכלל. במהלך של הקמת הקרן מנסה הפועלים לשמר את הדומיננטיות שלו בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully