וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהנית הגדולה מפידיונות פסגות - הראל פיא

מאת אתי אפללו

26.12.2010 / 7:03

העלאת דמי הניהול בקרנות הכספיות של פסגות גרמה לבריחה של עד 4 מיליארד שקל מכספי החוסכים במהלך דצמבר



>> "הבוקר יצאו מפסגות 300 מיליון שקל, ואנחנו קיבלנו שליש מזה" - כך סיפרו ביום חמישי האחרון, בחיוך רחב, באחת מחברות קרנות הנאמנות. בשבועות האחרונים מתקשים מנהלים בגופים המתחרים בפסגות להסתיר את החיוכים לנוכח תוספת הגיוסים הבלתי צפויה שנחתה עליהם לקראת סוף השנה.

הפדיונות הגבוהים מקרנות הנאמנות של פסגות החלו לאחר שדמי הניהול בקרנות הכספיות שבניהולו הועלו מ-0% לעד 0.2% בתחילת דצמבר. בתחילת החודש היו בקרנות הכספיות של פסגות כ-7.5 מיליארד שקל, וככל הידוע, סכום זה הצטמצם בכחצי.



בשוק מעריכים כי הראל פיא הוא הנהנה הגדול ממצבו של פסגות: "הראל פיא ופסגות תמיד קשורים במצבם זה לזה. שניהם הגיעו מאותו בנק (לאומי), והיועצים שהכירו את שניהם חשו בנוח להעביר מפיא לפסגות כשפסגות היה בשיא - ועכשיו נוח להם לעשות את המסלול ההפוך", מספר גורם בשוק.



הראל פיא נהנתה ב-2010 ממומנטום טוב עם גיוסים גבוהים, והיא צפויה לסיים את השנה ראשונה בטבלת המגייסות. עוד אומרים בשוק כי כספים עוברים מפסגות גם לאקסלנס, מיטב (בעיקר לקרן הכספית של גאון שמוזגה לחברת הקרנות של מיטב) ומגדל שוקי הון. עם זאת, בענף קרנות הנאמנות מעריכים כי חלק לא קטן מהכסף שיוצא מפסגות לא נשאר בענף.



בשבוע הראשון של החודש משך גוף גדול כספים שהשקיע בקרנות נאמנות בהיקף של כחצי מיליארד שקל (200 מיליון שקל מסכום זה היו בפסגות, והיתר היו מפוזרים בין גופים שונים בשוק). כספים שיוצאים מפסגות נשארים גם במערכת הבנקאות. הבנקים, שמעוניינים להציג בדו"חות של סוף 2010 גידול בשורת הפיקדונות, מציעים ללקוחות פיקדונות קצרים לתקופה של כשבוע, אך מדובר בשבוע שיתחיל ב-2010 ויסתיים ב-2011. עבור פיקדונות אלה מוכנים הבנקים להעניק ללקוחות ריבית אטרקטיבית, וכך הם מצליחים לשמור חלק מהכספים שנפדים מהקרנות אצלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully