וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממיליארד שקל גויסו בסוף השבוע החולף בבורסה

מאת מיכאל רוכוורגר וליאור זנו

26.12.2010 / 7:03

הנפקות האג"ח של דש ושופרסל זכו לביקושים גבוהים; החתמים היו אחראים לכשליש מההזמנות בהנפקה של הכשרת הישוב



>> סוף השנה קרב והחברות אצות לנצל את גיוסי הכספים הגדולים בקרנות הנאמנות והגופים המוסדיים ולהנפיק אג"ח. בית ההשקעות דש איפקס השלים בסוף השבוע החולף את השלב הציבורי בהנפקתה של סדרת אג"ח ג' החדשה.



במהלך המכרז נרשמו ביקושים בהיקף של 122 מיליון שקל, ובסופו של דבר דש איפקס נענתה להצעות של כ-50 מיליון שקל. היקף הגיוס הכולל הסתכם ב-300 מיליון שקל, שכן במהלך המכרז המוסדי נרשמו ביקושים של כ-700 מיליון שקל והחברה גייסה כ-250 מיליון שקל. זאת בהתאם להיקף הגיוס המקסימלי שהותר לה בהתאם לדירוג שניתן לאג"ח ברמה של a1 (התחייבויות הכרוכות בסיכון אשראי נמוך).

סדרת האג"ח החדשה של דש איפקס תהיה סטרייט (ללא אפשרות להמרה למניות), תשלומי הקרן ייפרעו ב-2012-2025, היא תשלם את הריבית פעמיים בשנה והתשואה האפקטיבית שיישאו האג"ח שנקבעה במכרז המוסדי היא 4%.



בעקבות הביקושים הגבוהים שנרשמו, התשואה הורדה ל-3.95% - כ-2.3% יותר מהתשואה של אג"ח ממשלתית צמודת מדד, בעלת מח"מ (משך חיים ממוצע) דומה של כ-6.9 שנים. במהלך המכרז הוגשו הצעות בידי חברות ביטוח גדולות, כמו מגדל וכלל, ובסופו של דבר נענו ההצעות של מנורה, איילון ושל גופים מוסדיים גדולים נוספים.



הגיוס נועד בעיקר למימון של פיתוח הפעילות הקיימת של דש איפקס, וכן למימון הרכישה של חברת תעודות הסל תכלית, שעליה דיווחה דש איפקס באחרונה. את ההנפקה מוביל קונסורציום החתמים הכולל את דש איפקס, לאומי פרטנרס, פועלים אי.בי.אי, אקסלנס, מיטב וברק קפיטל. מדובר בגיוס האג"ח הראשון של מוסד פיננסי ישראלי שהתבצע בהתאם לדרישות המלאות של ועדת חודק.



גלעד שמעוני, מנכ"ל דש איפקס חיתום, ציין כי "כללי המשחק בתחום גיוס אג"ח קונצרניות השתנו. אג"ח שלא יעברו סף של דרישות חודק, יהיה להן קשה לשתף את קרנות הנאמנות והמוסדיים".



ביקושים של 1.4 מיליארד שקל לשופרסל



ביום שלישי השלימה הכשרת הישוב של עופר נמרודי את השלב המוסדי בהנפקת איגרות החוב מסדרה 15 שלה וגייסה 80 מיליון שקל. המעניין בהנפקה הוא כי כשליש מההזמנות התקבלו בידי החתמים שלקחו על עצמם התחייבויות לרכישת האיגרות בהיקף של 26.6 מיליון שקל. כלל חיתום ודיסקונט חיתום התחייבו לרכישת איגרות ב-6 מיליון שקל כל אחת, פועלים אי.בי.אי התחייבה לרכישת אג"ח בהיקף 5 מיליון שקל, רוסאריו חיתום תרכוש אג"ח בהיקף 3 מיליון שקל, מיטב הנפקות בהיקף של 2.62 מיליון שקל, ואנליסט חיתום ואקסלנס חיתום בהיקף של 2 מיליון שקל כל אחת.



בסך הכל 51% מההנפקה כולה, או 69% מהחלק המוסדי בה, התקבלו מגופים הקשורים לחתמים. זאת לרכישת אג"ח בהיקף של 55.1 מיליון שקל. הביקושים הסתכמו ב-92 מיליון שקל בשלב המוסדי, והחברה החליטה לגייס 108 מיליון שקל. מחר תבצע הכשרת הישוב את השלב הציבורי.



לפי הודעת החברה, היא ביקשה לגייס 80 מיליון שקל בלבד, אך לסדרה יש דירוג baa1 מ-s&p מעלות המאפשר לה להנפיק עד 150 מיליון שקל. איגרות החוב מסדרה 15 יישאו ריבית שנתית בשיעור משתנה, שתיקבע על בסיס הריבית של אג"ח ממשלתית משנתה (אג"ח מס' 520) בתוספת מרווח שנתי מינימלי של 4.7%, ששיעורו הסופי ייקבע במכרז לציבור.



יום לאחר ש-s&p מעלות הורידה את הדירוג לאג"ח של שופרסל מ-aa ל-aa מינוס, הודיעה החברה כי גייסה 808 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים - כחלק מהיערכותה להרחבתן של סדרות אג"ח ב' ו-ג'. זאת, לאחר שנהנתה מביקושים של 1.4 מיליארד שקל ממשקיעים מוסדיים. המחיר המינימלי שנקבע במכרזים היה זהה למחירי השוק של האיגרות.



כדי להנפיק את שתי סדרות החוב החדשות, תגיש החברה הצעת מדף לציבור ותבצע שני מכרזים שבהם ייקבעו תנאי הניירות. ההנפקה עדיין כפופה לאישור דירקטוריון החברה והבורסה בתל אביב. לפי הודעת החברה, עדיין לא נקבע מועד ההצעה לציבור והיקפה, ואין כל ודאות באשר לביצועה.



איגרות החוב מסדרה ב' נסחרות במח"מ של 5.4 שנים ונושאות תשואה ברוטו של 2.65%. במסגרת המכרז המקדים לאיגרות החוב מסדרה ב' הוגשו בידי משקיעים מוסדיים התחייבויות מוקדמות בהיקף של 863 מיליון שקל. מתוכן, קיבלה החברה התחייבויות מוקדמות בהיקף של 424 מיליון שקל במחיר מינימלי של 1.386 שקל לאיגרת, הזהה למחיר השוק שבו היא נסחרת.



איגרות החוב מסדרה ג' נסחרות במח"מ של 2.76 שנים ונושאות תשואה ברוטו של 4.4%. במסגרת המכרז המקדים לאיגרות החוב מסדרה ג' הוגשו בידי משקיעים מוסדיים התחייבויות מוקדמות בהיקף של 522 מיליון שקל. מתוכן, נהנתה החברה התחייבויות מוקדמות בהיקף של 384 מיליון שקל במחיר מינימלי של 1.074 שקל לאיגרת - אף הוא במחיר השוק שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully